Plats: Coop Norrbotten Arena
Senaste match Luleå: Luleå - Linköping vinst 3-2 E- öt.
Senaste match IK Oskarhamn: Djurgården IF - IK Oskarshamn blev förlust 4-2.
Notis : Luleå leder serien.
Period 1
[*]1 min : Redan efter 15 sekunder gör Oskarshamn MÅL. 0-1 efter ett klockrent, hårt skott upp i krysset av backen Lukas Pilö.
[*]1 min : Brian Cooper i IKO får en rejäl tackling av Luleås Juhani Tyrväinen. Kunde ha gått illa. Brian Cooper stod en bit ifrån sargen och Juhani Tyrväinen kom bakifrån i full fart. Brian blir liggande på isen ett tag. Skulle nog ha varit ett match straff där på Juhani. Domaren blåser inte av.
[*]4 min : Linus Omark i Luleå skjuter med Cannata i IKO kassen räddar.
[*]5 min : Pontus Själin slår bort klubban från Johannes Salmonsson i Oskarshamn. 2 minuter utvisning för Luleå.
[*]6 min : IKO spelar ett snyggt PP, passningsspelet är snyggt i offensiv zon .
[*]6 min : Juhani Tyrväinen i Luleå går in hårt i tacklingar.
[*]7 min : Luleå klarar utvisningen.
[*]11 min : Luleås Einar Emanuelsson får ett bra läge i offensiva zonen att sätta pucken men Joe Cannata räddar.
[*]12 min : Luleås Carl Mattsson får till ett bra skott direkt efter tekning. Målvakten Cannata i IKO ser ut att hålla pucken och domaren blåser av. Strax efter signalen så går pucken in bakom Cannata. Video granskning nu.
[*]12 : Domaren dömer MÅL. 1-1 nu i matchen. Målskytt Carl Mattsson.
[*]13 min : Hynek Zohorna i IKO får en bra målchans framför Luleås kasse men Joel Lassinantti räddar.
[*]15 min : Luleås Brendan Shinnimin får ett friläge men Joe Cannata räddar.
[*]15 min : MÅL. Julius Honka i LHF får en bra passning i farten och sätter 2-1 till Luleå.
[*]16 min : Mål för Luleå. Linus Omark är placerad bakom IKO kasse. Linus lyckas passa Juhani Tyrväinen framför mål och sätter denna i krysset. Osäkert om pucken är inne. Video granskning nu.
[*]16 min : Domaren visar mål 3-1 nu till Luleå
[*]17 min : Luleå kommer anfall 2 mot 1. Cannata räddar.
[*]19 min : David Quenneville Oskarshamn får till ett bra skott men Joel Lassinantti i Luleå kassen räddar.
[*]19 min : Linus Omark i Luleå hittar verkligen snygga och rena passningar.
[*]20 min : 3-1 till Luleå. Skott leder Luleå med 10-8.
Period 2
[*]1 min : LHF Julius Honka avlossar ett hårt skott strax innanför blå. Cannata räddar men lämnar en retur.
[*]3 min : Luleå anfaller konstant nu. Skott efter skott mot IKOs mål.
[*]7 min : Brendan Shinnimin i LHF får ett fritt skottläge mot mål. IKOs målvakt ärm med och räddar men lämnar en farlig retur.
[*]9 min : Backen i Luleå Kim Johansson ramlar i försvarszon. Oskarshamn får därmed ett friläge framför Luleås kasse men Lassinantti räddar.
[*]10 min : Oskarshamn Patrik Karlkvist får en fin passning framför Luleås kasse. Han skjuter men skottet går utanför.
[*]12 min : Joakim Thelin i IKO är stark och får övertaget av pucken i Luleås försvarszon. Skott men missar också han målet.
[*]13 min : IK Oskarshamn har många fina målchanser och skott. Men alla skott missar mål eller träffar en Luleå spelare på vägen. Även Joel Lassinantti är med på alla dessa skott.
[*]16 min : Julius Honka LHF skjuter igen från blå. Men Cannata som vaktar kassen i IKO är med och räddar.
[*]19 min : Många missade passningar i mittzon av bägge lagen.
[*]19 min : Utvisning IKO Hynek Zohorna. Luleå får spela PP nu.
[*]20 min : Period 2 slut. 3-1 till Luleå. Skotten vann Luleå i perioden med 9-6.
Period 3
[*]2 min : Snyggt anfallsspel av Luleå.
[*]2 min : Luleå får stå ganska obehindrat och skjuta innanför blå.
[*]3 min : Ser stökigt ut i Oskarshamns försvarsspel.
[*]4 min : Fortsatt bra spel av Luleå i anfallszon. Honka fortsätter att skjuta.
[*]5 min : Luleå ser ut att ha kontroll på matchen.
[*]6 min : Einar Emanuelsson i Luleå får en fin passning och målchans men Cannata i IKO räddar.
[*]7 min : Honka i LHF gör sitt 13e skott ikväll. Cannata är med och räddar skotten från Honka.
[*]7 min : Utvisning IKO. Kim Rosdahl åker ut för interferens. PP spel nu för Luleå.
[*]9 min : Ser krångligt ut nu för Oskarshamn i boxplay, lyckas inte få ut pucken ur zon.
[*]9 min : Oskarshamn klarar utvisningen.
[*]10 min: IKO får ett bra skott vid blålinjen. Varje skott missar målet.
[*]11 min : IKO ser trötta ut. Luleå har puckkontrollen och får anfall efter anfall.
[*]12 min : Brian Cooper i Oskarshamn skjuter från innanför blå men missar mål.
[*]14 min : Oskarshamn Robin Norell lobbar pucken en bit utanför blå. Pucken träffar ribban och Lassinantti är inte alls med på denna. Vilket mål detta kunde ha blivit.
[*]14 min : MÅL. Linus Omark gör mål efter en snygg passning av Pontus Andreasson. Joe Cannata i IKO målet är chanslös. 4-1 nu till Luleå.
[*]16 min : IKO får ett par strö skott vid offensiva blå men dem missar som vanligt målet.
[*]20 min : Matchen Slut 4-1 till Luleå. Summering skott 27-19-
Resultat
Luleå HF - IK Oskarshamn 4-1
Matchens bästa spelare
Linus Omark i Luleå. Snygga rena passningar.
Joel Lassinantti i Luleå gör en bra match i kassen.
Matchanalys Luleå HF - IK Oskarshamn 25 jan -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: