Matchanalys BIK Karlskoga - Björklöven 26-jan-22

Vad händer i Karlskoga ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om BIK Karlskoga.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys BIK Karlskoga - Björklöven 26-jan-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Nobelhallen
Senaste match BIK Karlskoga: BIK Karlskoga - Södertälje SK blev förlust med 0-2
Senaste match Björklöven: Kristianstad - Björklöven blev vinst med 2-7
Senaste lagen möttes: Lagen har mötts 3 gånger under denna säsong. Björklöven har vunnit 2 av dessa. Karlskoga vann senast.

Notis : Karlskoga har inte spelat match på 10 dagar pga. Corona utbrott.

Period 1

[*]2 min : Läge för Ryan Gropp i Björklöven. Men Hellgren-Smed i BIK målet räddar.
[*]3 min : Mikael Eriksson i BIK Karlskoga åker ut 2 minuter. Björklöven får spela PP.
[*]4 min : Kalle Jellvert i Karlskoga får ett bra läge i spel numerärt underläge. Målvakten i Björklöven Joona Voutilainen är med och räddar. .
[*]5 min : BIK Karlskoga klarar utvisningen.
[*]7 min : Ryan Gropp för ytterligare ett bra läge och skott nära BIKs kasse. Men Hellgren-Smed är med och plockar pucken.
[*]11 min : Utvisning Björklöven nummer 92 Viljami Juusola för holding. BIK får nu spela PP.
[*]12 min : Gustav Possler i Björklöven får ett friläge i numerärt underläge. Hellgren-smed i Karlskogas kasse tar pucken i plocken.
[*]14 min : Ryan Gropp gör MÅL. 0-1 nu till Björklöven. Ett skott från Löven blir en retur av Hellgren, men Gropp sätter retur pucken i mål.
[*]17 min : Ryan Gropp är med i många av Björklövens anfall och avslutar oftast med skott.
[*]18 min : Jacob Olofsson tappar eller slarvar med pucken i försvarszon. BIK får ett jätteläge men Joona Voutilainen räddar
[*]19 min : Axel Ottosson i Björklöven får ett bra läge nära mål, men Hellgren gör en fin räddning.
[*]20 min : Period slut 0-1 till Björklöven och skotten 12-12.

Period 2
[*]1 min : Målvakt i BIK Karlskoga Marcus Hellgren blir pååkt av nr 4 Tyler Nanne i Björklöven. Utvisning Björklöven.
[*]3 min : MÅL av BIK Karlskoga 1-1 nu. Henrik Björklund får ett bra skott och sätter pucken hårt i krysset.
[*]6 min : Kaptenen i Björklöven Fredrik Andersson gör en passning till egen målvakt. En BIK spelare lyckas få tag i denna och det hela blir ett farligt målläge för BIK.
[*]7 min : BIK Arvid Aronsson åker ut 2 minuter för interferens på Possler. Björklöven får spela pp.
[*]8 min : Björklövens Gerry Fitzgerald får många pass i anfallszon i spel numerärt överläge. BIK gör det bra och täcker dem flesta skott. Dem som inte täcks är Hellgren i BIK kassen med och räddar.
[*]9 min : Karlskoga klarar utvisningen men bra spel både i PP och BP.
[*]10 min : Olle Liss Björklöven utvisas för interferens. Liss slår ur klubban av BIK spelare långt från puckspelet. PP BIK.
[*]12 min : Axel Ottosson Björklöven får ett friläge efter BIK slarv precis när utvisningen klaras ut. Hellgren-Smed är med och räddar pucken.
[*]14 min : Utvisning av Felix Girard för en slashing. BIK Karlskoga får spela numerärt överläge.
[*]16 min : Henrik Björklund får ett farligt skott i numerärt överläge. Siktar krysset men pucken går utanför.
[*]16 min : Björklöven klarar utvisningen.
[*]18 min : BIK vinner närkamperna och pucken i Björklövens zon.
[*]19 min : Snygg benparads räddning av BIKs målvakt efter skott från Björklöven.
[*]19 min : MÅL Björklöven sätter 1-2 genom Carl Johansson. Den målgivande passningen kommer från placering bakom kassen.
[*]20 min : 1-2 till Björklöven. Skotten vann BIK i period 2 med 13-11
Notis: Ismaskinen trasig, 5 minuter längre periodpaus.

Period 3
[*]1 min : MÅL BIK Karlskoga. David Lilja passar snyggt David Lindquist som gör 2-2 i matchen. Joona Voutilainen i Björklöven kassen är chanslös.
[*]3 min : Jacob Olofsson i Björklöven kommer till ett bra läge i anfallszon, men backen Wilhelm Westlund i BIK är med och försvarar bra. Hellgren räddar.
[*]5 min : Björklöven anfaller igen genom Gustav Possler passar David Eriksson framför mål. Eriksson missar passningen, men en jättefin målchans.
[*]10 min : Liss i Björklöven får friläge. Hellgren plock räddar pucken. Vilken snygg räddning!.
[*]11 min : BIK får ett långt anfall i Björklövens zon. Lövens spelare blir trötta.
[*]14 min : Karlskoga fortsätter ett långt anfall men Björklöven försvarar sig bra.
[*]20 min : Period slut Övertid väntar. Resultat 2-2 och skotten vinner BIK sammanlagt med 40-28.

Period 4
[*]3 min : Åke Stakkestad får pucken i anfallszon spel 3 mot 3. Snurrar och snurrar runt Björklövens kasse och skjuter, Voutilainen i Lövens kasse räddar men sekunden efter får Stakkestad tillbaka pucken och skjuter i mål. 3-2 vinner BIK Karlskoga med.

Resultat
BIK Karlskoga - Björklöven 3-2 OT

Matchens bästa spelare
Marcus Hellgren-Smed står rätt och gör fina räddningar ikväll

Låst