Plats: Löfbergs Arena.
Senaste match Färjestad: Växjö Lakers - Färjestad BK blev förlust 4-1
Senaste match Oskarshamn: IK Oskarshamn - Skellefteå AIK blev vinst 4-3.
Sjukdomar i Färjestad : Jens Westin, Michael Lindqvist, Patrik Lundh, Johan
Pennerborn.
Notis: Färjestad inte spelat sedan 13 jan.
Period 1
[*]3 min : Puckövertag IKO. Oskarshamns match till en början.
[*]4 min : Patrik Karlkvist i Oskarshamn får en fin pass vid sidan av målet men missar målet vid skottet.
[*]6 min : Gustav Rydahl i FBK får ett bra skott men målvakten i IKO Tim Juel räddar.
[*]14 min : Utvisning på backen William Worge Kreü i Oskarshamn för en roughing på Oscar Lawner i Färjestad. FBK spelar PP .
[*]17 min : Tim Juel fint målvaktspel.
[*]20 min : Period 1 slut 0-0. Skotten leder FBK med 13-6.
Period 2
[*]1 min : Färjestads Jacob de la Rose får ett bra läge och skjuter med en backhand, Tim Juel är med och räddar.
[*]2 min : Utvisning IK Oskarshamn igen. FBK får åter igen spela PP.
[*]7 min : Joakim Nygård FBK utvisas för tripping på nummer 80 Tomas Zohorna i IKO. Oskarshamn får spela PP.
[*]9 min : Bra spel i boxplay av Färjestad.
[*]9 min : Direkt när Joakim Nygård kommer från utvisningsbåset får han ett friläge men Tim Juel i Oskarshamns kasse räddar.
[*]10 min : Backen i Färjestad BK Adam Ginning får ett bra läge framför mål men skottet missar mål och går utanför..
[*]14 min : En jämn och tight match än så länge.
[*]14 min : Färjestad bra på att täcka skott i försvarszon när IKO anfaller och skjuter.
[*]18 min : Gustav Rydahl i FBK utvisas för tripping på nummer 8 i Oskarshamn Fredrik Olofsson. IKO får spela pp.
[*]19 min : Hynek Zohorna i IKO får ett fint läge att sätta pucken i mål. Zohorna försöker lyfta pucken i mål men målvakten i Färjestad Dominik Furch är med och stör, och pucken går ovanför.
[*]20 min : Period 2 är slut, 0-0 i matchen. Skotten blir 6-6 i period 2.
Period 3
[*]4 min : Backen Brian Cooper i Oskarshamn spelar bra i försvaret. Är stark och får bort Jacob de la Rose när denna får ett bra läge.
[*]5 min : MÅL. Pucken går i mål när Jesse Virtanen forcerar in pucken i mål efter en retur från Tim Juel i kassen.
[*]5 min : Domaren till videorummet. EJ MÅL spelare i målgården.
[*]6 min : Kim Rosdahl utvisas för högklubba, FBK får spela PP.
[*]6 min : FBKs Daniel Viksten skjuter och Juel i IKO kassen räddar.
[*]6 min : FBKs Daniel Viksten skjuter igen och Juel i IKO kassen räddar.
[*]7 min : MÅL 1-0 till Färjestad. FBKs Daniel Viksten skjuter åter igen och denna gång kan inte Juel i IKO kassen rädda.
[*]8 min : Snygg dragning av Gustav Rydahl i offensiv zon FBK. Färjestad tar över matchen.
[*]11 min : Färjestad BK Gustav Rydahl är bra på att placera sig för målfarliga passningar i offensiv zon.
[*]13 min : Utvisning, spel 4 mot 4 efter bråk i IKOs sarghörn. Kim Rosdahl åker ut för roughing. De la Rose åker för en crosschecking.
[*]14 min: Utvisning Oskarshamn Brian Cooper för roughing. Spel 4 mot 3, FBK powerplay.
[*]14 min : MÅL 2-0. Ett skott från FBK gör att Tim Juel lämnar retur på. Linus Johansson i Färjestad står framför målet och skickar in returen genom en backhand.
[*]16 min : Dale Weise i IKO skjuter ett skott från blå men målvakten i FBK Dominik Furch är med och räddar.
[*]16 min : Färjestad kommer 2 mot 1 in i anfallszon. Joakim Nygård passar Gustav Rydahl som skjuter men Tim Juel räddar.
[*]20 min : Matchen slut 2-0 till Färjestad. Skotten i period 3 blir 12-12. FBK vann skotten sammanlagt med 31-24.
Resultat
Färjestad BK - IK Oskarshamn 2-0
Matchens bästa spelare
Daniel Viksten Färjestad
Gustav Rydahl Färjestad
Matchanalys Färjestad BK - IK Oskarshamn 29 jan-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: