Plats: Vida Arena.
Sjukdomar Växjö Lakers: Juuso Vainio, Tobias Rieder, Pontus Holmberg, Miika Koivisto, Jānis Kalniņs.
Sjukdomar Timrå IK:: Jeremy Boyce-Rotevall, Oliver Johansson, Morten Madsen, Christopher Liljewall.
Senaste match Växjö Lakers: Timrå IK - Växjö Lakers blev förlust med 3-0.
Senaste match Timrå IK: Timrå IK - Linköping HC blev vinst 3-1.
Period 1
[*]2 min : Timrås Robin Alvarez rundar Växjös kasse. Försöker sätta pucken genom köksvägen men Målvakten i Växjö Adam Åhman är med.
[*]6 min : Albin Lundin i Timrå IK får en fin passning och kommer fri med målvakten. Men Adam Åhman tar skottet och styr ut pucken.
[*]8 min : Richard Gynge i Växjö kommer i ett fint läge och försöker chippa in pucken men Jacob Johansson i målet hos Timrå är med och räddar.
[*]12 min : MÅL Olle Lycksell I Växjö skjuter och målvakten i Timrå Jacob Johansson räddar med lämnar en retur som Robert Rosén slår in. 1-0 Växjö.
[*]14 min : Olle Lycksell i Växjö kommer in i anfallszon med hög fart och skjuter, men målvakten i Timrå IK Jacob Johansson räddar.
[*]15 min : MÅL Timrå. Ty Rattie kommer in med fart och lägger en backhand mot mål. Denna backhand från Ty Rattie borde Adam Åhman räddat men den går in. 1-1.
[*]16 min : Växjö Lakers i offensiv attack som Timrås målvakt Jacob Johansson får göra en snygg sidledsförflyttning .
[*]17 min : Backen Per Svensson i Timrå skickar en lös puck mot målvakten Adam Åhman i Växjö. Adam har svårt att ta den. Målvakten i Växjö ser lite darrig ut.
[*]19 min : Utvisning Växjö för många spelare på isen. Timrå IK får spela powerplay..
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1. Skotten leder Timrå IK med 6 mot 10.
Period 2
[*]1 min : Timrå IK och Pontus Åberg får ett bra läge i pp men Adam Åhman i Växjö kassen är med och räddar.
[*]2 min : Växjö Richard Gynge snor pucken i Timrås zon och får ett fint skott som Jacob Johansson i Timrå målet räddar.
[*]3 min : TIK spelar mycket icing puckar nu.
[*]4 min : Växjö får ett långt anfall nu i Timrås zon.
[*]4 min : Utvisning på Timrå Ludvig Nilsson för fasthållning. Växjö får spela pp.
[*]5 min : Fint pp spel av Växjö i powerplay men Jacob Johansson i Timrå spelar bra i kassen.
[*]6 min : Timrå IKs målvakt Jacob Johansson är duktig i målet.
[*]7 min : Växjö totalt stormar fram. Anfall efter anfall och skott efter skott, läge efter läge.
[*]8 min : Sanslöst vilka målchanser Växjö Lakers får.
[*]9 min : Utvisning Albin Lundin för hakning i Timrå IK. Lakers får spela pp.
[*]9 min : Timrå slarvar i boxplay, får inte ut pucken ur zon.
[*]9 min : MÅL Växjö i pp. Richard Gynge skjuter ett hårt skott som går in 2-1 till Växjö.
[*]10 min : Växjö Lakers dominerar matchen totalt i period 2.
[*]12 min : Växjö och Andrew Calof kommer in med fart i Timrås zon, gör en passning bak till Julius Nättinen som skjuter. TIKs målvakt Jacob Johansson räddar.
[*]13 min : MÅL 2-2 Timrå IK. Erik Andersson styr in pucken efter ett skott från blå.
[*]14 min : Ett skott från Växjö som målvakten i Timrå räddar men lämnar en liten retur på. Pucken ligger utanför målgården och en hög med spelare slänger sig på pucken.
[*]15 min : Timrå nära att göra mål på en styrning av Sebastian Hartmann.
[*]16 min : En händelserik ishockey match. Resultatet speglar inte alls matchbilden. Växjö har dominerat stort i period 2.
[*]20 min : Period 2 slut. Ställningen 2-2. Skotten i period 2 vann Växjö med 20-6.
Period 3
[*]4 min : Backen i Växjö Ludvig Claesson slarvar i egen zon och passar pucken till en Timrå spelare.
[*]4 min : Ty Rattie i TIK får friläge men Adam Åhman räddar.
[*]8 min : Ty Rattie får åter igen ett skottläge och skjuter. Adam Åhman räddar men returen går ut till Nolan Zajac som skjuter men Adam räddar även detta skott.
[*]11 min : Michael Krutil i Växjö skjuter ett hårt skott som tar i stolpen.
[*]13 min : Växjö Lakers har puckövertaget igen och är större delen i Timrås zon. Skott efter skott avlossas.
[*]14 min : Julius Nättinen drar iväg en handledare som klingar till i Timrås stolpe.
[*]15 min : Utvisning på Timrås Albin Carlson. 2 minuter för tripping. PP växjö.
[*]15 min : MÅL Växjö i PP. Richard Gynge gör mål åter igen efter en passning från Joel Persson. 3-2 nu till Växjö.
[*]16 min : Utvisning i Växjö på Peter Andersson. Han åker ut för en holding på Pontus Åberg. TIK får spela powerplay.
[*]18 min : Bra pp spel av Timrå. Sebastian Hartmann får en bra passning mitt i slottet men missar pucken.
[*]18 min : MÅL 4-2 till Växjö. Richard Gynge gör mål igen efter en retur från Timrås målvakt.
[*]18 min: Timrå tar ut sin målvakt. Spel 6 mot 5 nu med tom kasse..
[*]18 min : Utvisning 1 från båda lagen. Detta kvittar och det är spel 5 mot 4 nu med tom kasse i Timrå.
[*]19 min : MÅL 5-2. Martin Lundberg i Växjö sätter den i tom bur.
[*]20 min : Match slut 5-2. Skotten vann Växjö med totalt med 35-23.
Resultat
Växjö Lakers - Timrå IK 5-2
Matchens bästa spelare
Richard Gynge i Växjö som står på rätt plats på isen. Gör 3 mål ikväll.
Matchanalys Växjö Lakers - Timrå IK 3 feb-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Matchanalys Växjö Lakers - Timrå IK 3 feb-22
I första perioden var matchen ganska jämn. Adam Åhman i Växjö målet så lite skakig och osäker i vissa situationer. I period 2 var det mesta stundtals spel mot 1 mål. Växjö Lakers var sanslöst målsugna. Anfall efter anfall, skott efter skott. Att period 2 slutar 2-2 är inte alls vad matchbilden visade. Växjö har en vass kille i laget vid namn Richard Gynge. Verkar alltid hitta rätt ställe att stå på. Och står han på fel ställe så ser han till att alltid bli målfarlig ändå.
En riktigt skojig match att titta där Växjö i period 2 var totalt dominerande. 5-2 slutar matchen vilket var ett helt rättvist resultat.
En riktigt skojig match att titta där Växjö i period 2 var totalt dominerande. 5-2 slutar matchen vilket var ett helt rättvist resultat.