Plats: Hovet i Stockholm.
Sjukdomar AIK: Alexander Deilert, Anton Holm.
Senaste match AIK: Modo - AIK förlust med 4-1.
Senaste match KIK: KIK - TAIF förlust 2-4.
Notis : Båda lagen har 2 raka förluster.
Period 1
[*]5 min : AIK Har puckövertaget och dem längre anfallen.
[*]7 min : Viktor Grahn i Kristianstad får ett fint läge men målvakten i AIK Pavel Khomchenko räddar.
[*]9 min : Utvisning AIK Oscar Nord för en tripping. Kristianstad IK får spela powerplay.
[*]9 min : Devon Sideroff gör 0-1 i powerplay. Efter 5 sekunder i pp skjuter Sideroff iväg en handledare som går i mål.
[*]11 min : AIK får ett par anfall men KIK spelar bra försvarsspel i egen zon.
[*]12 min : Utvisning på Kristianstad för en tripping. Linus Pettersson åker ut 2 minuter för en tripping. AIK får spela powerplay.
[*]14 min : Fredric Weigel tappar puck i pp. KIK får ut pucken lätt ur zon. Svagt powerplay av AIK.
[*]17 min : Utvisning på Kevin Wennström för roughing i Kristianstad IK. AIK får spela pp.
[*]18 min : Utvisning Fredric Weigel i AIK för en hakning. Spel 4 mot 4.
[*]18 min : MÅL, Friläge för AIK genom Max Lindholm. 1-1.
[*]20 min : 1-1 i matchen. Skotten leder AIK med 12-7.
Period 2
[*]2 min : Utvisning på Daniel Torgersson i AIK. Powerplay för Kristianstad IK.
[*]5 min : Utvisning KIK Kevin Wennström för en tripping. Powerplay för AIK
[*]6 min : MÅL för AIK 2-1. Malte Setkov avlossar en handledare från blå som går i mål.
[*]6 min : Målvakten i AIK Pavel Khomchenko gör en fin räddning med spaden.
[*]9 min : Utvisning Amil Krupic i KIK. En interferens på Fredric Weigel. AIK spelar powerplay.
[*]9 min : MÅL för AIK genom Axel Wemmenborn. Efter ett snyggt och snabbt passningspel i pp. KIK är inte alls med i boxen. 3-1.
[*]12 min : Trevor Cheek Kristianstad IK ilsknar till mot domaren och blir utvisad. PP för AIK.
[*]13 min : KIK kommer in med fart i anfallszon och numerärt underläge. Får en fin möjlighet men Pavel Khomchenko i AIK kassen räddar.
[*]17 min : Kontos i KIK kommer in med fart i AIKs zon och skjuter men träffar stolpen.
[*]18 min : Herman Hansson i Kristianstad får ett jätteläge med Målvakten i AIK räddar igen..
[*]20 min : 3-1 i matchen och skotten vann KIK i 2 perioden med 10-11.
Period 3
[*]7 min : Pavel Khomchenko i AIK mål ser trygg ut. Får räddar ett par farliga skott från Kristianstad IK.
[*]11 min : Spelet går lite fram och tillbaka. Inget av lagen har några speciellt farligt läge.
[*]12 min : MÅL 3-2 nu i matchen. Gustav Olhaver får en fin passning och sätter den stenhårt i mål. AIK målvakt är chanslös på sidledsförflyttningen.
[*]14 min : Utvisning AIK. KIK får spela pp.
[*]16 min : Bra PP av KIK som får ett par farliga lägen.
[*]18 min : KIK tar TO. Tar ut målvakten spel 6 mot 5 nu.
[*]18 min : Devon Sideroff i Kristianstad IK tar pucken i egen zon och transporterar den långt in i AIK zon och får ett hyffsat avslut.
[*]20 min : Matchen slut. AIK vinner mot Kristianstad IK med 3-2. Skotten totalt 26-31 till KIK. Skotten i period 3 vann KIK med 4-13.
Resultat
AIK - Kristianstad IK 3-2
Matchanalys AIK - Kristianstad IK 6 feb-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: