Pavel Khomchenko målvakt i AIK

Vad händer i AIK ? Läs match recensioner, analyser, omröstningar, nyförvärv, tränarbyten med mera. Var med i snacket om AIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Spelare Pavel Khomchenko målvakt i AIK

Inlägg av IcingLelle »

AIK verkar har fått en supervass målvakt från Ryssland med namn Pavel Khomchenko. Har sett honom i ett par matcher nu och blir imponerad vilka räddningar han lyckas med. Vet att målvaktstränaren i AIK Joel Gistedt har bara lite problem att kommunicera med Pavel. Inte ett ord svenska eller engelska kan han. Han ser otroligt lugn och trygg ut i kassen, även när det blir lite stökigt framför mål. Kan nog tänka mig att till nästa säsong om han blir kvar i Sverige kommer han nog spela i något av SHL lagen.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Pavel Khomchenko målvakt i AIK

Inlägg av IcingLelle »

Hittade ett klipp på Pavel Khomchenko när han spelade i sin ryska klubb Spartak Moskva. Här gör han några riktigt vassa räddningar.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Pavel Khomchenko målvakt i AIK

Inlägg av IcingLelle »

I matchen igår mellan Björklöven och AIK lämnade Pavel Khomchenko kassen. Ingen i båset eller någon annan förstod nått varför :?: . Han pekade sig mot benet om det var en skada eller nått skydd som behövdes åtgärdas. AIKs reservmålvakt Alexander Sahlin fick hoppa in. Efter ett tag ser man hur huvudtränaren Anton Blomqvist försöker kommunicera med Pavel men det ser inte riktigt ut som det kommer fram vad som är fel. Till sist ändå så kommer det fram att målvakten fått kramp. Men det kan inte vara det lättaste när det inte funkar att kommunicera :? .
Här finns matchananlysen från matchen. http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=84. Jag saxar in händelserna här nedan.
[*]7 min : Målvakten i AIK Pavel Khomchenko går ut. AIK byte till målvakt till Alexander Sahlin. Ingen vet exakt varför Pavel går ut. Han pekar mot benen eller om det är nått skydd som behöver fixas till.
[*]9 min : Pavel Khomchenko har kramp och därför åkte ut i båset.
[*]11 min : Pavel Khomchenko ställer sig i AIKs mål igen.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Pavel Khomchenko lämnar AIK för Admiral Vladivostok

Inlägg av IcingLelle »

Den 27 åriga målvakten Pavel Khomchenko lämnar AIK för KHL och Admiral Vladivostok. Pavel gjorde succé i Hockeyallsvenskan och hade som bäst 92,67 % i räddningsprocent. Han hann vakta kassen i hela 43 matcher och hade 1296 skott på sig. Han blev också utsedd till Hockeyallsvenskans bästa målvakt säsongen 21/22. Nu som sagt så flyttar den Ryska målvakten hem igen.

Bild
Låst