Plats: Catena Arena
Senaste match Rögle BK: Djurgården IF - Rögle BK vinst 2-3.
Senaste match Timrå IK: Örebro - Timrå IK blev förlust 3-1.
Sjukdomar i Rögle BK : Erlend Lesund, Dennis Everberg, Tyler Kelleher, Adam Tambellini.
Sjukdomar i Timrå IK : Oliver Johansson, Morten Madsen, Pontus Åberg, Christopher Liljewall.
Notis : Säsongens första möte mellan lagen vann Timrå med 4-3 efter straffar.
Notis : Rögle BK har tagit poäng i 6 raka matcher på hemmaplan.
Notis : Detta är ett dubbelmöte, Rögle och Timrå möts både i kväll och i morgon.
Period 1
[*]5 min : TIK kommer inte in i anfallszon, Rögle spelar bra i defensiv zon.
[*]7 min : Anton Bengtsson i RBK får ett bra skott nära målet. Men Jacob Johansson i Timrå kassen räddar med axeln.
[*]8 min : Rögles Éric Gélinas skjuter en handledare nära mål men räddas av målvakten i TIK.
[*]8 min : Oskar Stål Lyrenäs i Rögle BK hittar en snygg passning som blir till en målchans men Timrås målvakt räddar.
[*]11 min : Jacob Blomqvist gör en snygg passning till Jens Lööke men som kommer lite för nära Rifalk i RBK kassen. Farligaste målchansen i matchen.
[*]18 min : Erik Andersson i TIK får en passning i slottet Men skottet missar mål.
[*]20 min : Period 1 slut 0-0. Skotten vann RBK denna period med 6-3.
Period 2
[*]1 min : Rögle och Marco Kasper provar köksvägen men det är stängt från Johansson i Timrå kassen.
[*]2 min : Utvisning Timrå för en hakning på Éric Gélinas. Robin Alvarez åker ut 2 minuter. PP Rögle BK.
[*]4 min : Bra powerplay av Rögle men många målchanser.
[*]7 min : Marco Kasper i RBK direktskjuter men målvakten Johansson i Timrå gör en fin sidledsförflyttning och räddar.
[*]9 min : Lucas Ekeståhl-Jonsson i Rögle får ett bra läge men Johansson i TIK kassen räddar.
[*]9 min : Rögles Ryan McKiernan skjuter och träffar stolpen.
[*]10 min : Friläge för Rögle, Adam Edström får ett friläge men snubblar när han ska trycka av skottet.
[*]11 min : Fina lägen nu för bägge lagen.
[*]11 min : Éric Gélinas skjuter en handledare på blå rakt i magen på målvakten i Timrå IK Jacob Johansson.
[*]12 min : Utvisning Timrå IK och Per Svensson för holding the stick. Powerplay för RBK.
[*]12 min : MÅL 1-0 genom Leon Bristedt i Rögle. Efter ett fint powerplay för RBK blir målvakten i Timrå helt bortspelad och lämnar i stort sett öppet mål.
[*]15 min : Rögle BK dominerar period 2.
[*]16 min : Ty Rattie i Timrå avlossar ett skott direkt efter tekning i Rögles zon. Blir ett farligt skott som Rifalk i Rögles kasse får rädda med axeln.
[*]18 min : Nolan Zajac i Tmrå blir av med pucken i försvarszon, blir ett farligt läge för RBK och målvakten i Timrå får räddar pucken på mållinjen.
[*]19 min : Utvisning Rögle på Lucas Ekeståhl-Jonsson för en hakning. Powerplay Timrå IK.
[*]20 min : Period 2 slut 1-0. Skotten i period 2 vann Rögle med 16-3.
Period 3
[*]1 min : Timrå Sebastian Hartmann får ett pass i slottet och skjuter. Christoffer Rifalk i Rögles mål gör en blixt räddning.
[*]4 min : Rögle Brady Ferguson provar köksvägen men där håller målvakten i TIK stängt.
[*]6 min : TIK får ett par farliga lägen.
[*]7 min : Timrå Nolan Zajac försöker skott från blå men täcks av 2 RBK spelare. Rögle går till anfall efter denna situation och Zajac tar sig med snigelfart tillbaka till försvarszon. Nolan Zajac ser trött ut i Timrå.
[*]11 min : TIK Jens Lööke ska ta pucken i anfall men tappar balansen och pucken till en Rögle spelare. RBK får en gratis chans.
[*]12 min : TIK trycker på nu. Många bra chanser men Rifalk i Rögles kasse gör det bra.
[*]18 min : Timrå har bosatt sig i Rögles zon.
[*]18 min : Rögle BK tar Timeout.
[*]18 min : Timrå tar ut målvakten. Spel 6 mot 5 nu.
[*]19 min : Efter ett fint passning spel av Timrå i anfallszon. Får Robin Hanzl helt öppet mål men skottet går utanför.
[*]20 min : Matchen slut 1-0 till Leksand IF. Skotten 29-23. Skotten i period 3 vann Timrå med 7-17
Resultat
Rögle BK - Timrå IK 1-0
Matchens bästa spelare
Christoffer Rifalk gjorde en kanon match med många snygga räddningar. Höll dessutom 0 an.
Matchanalys Rögle BK - Timrå IK 7 feb-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: