Plats: Winpos Arena / Umeå
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Björklöven blev förlust med 2-3 ot
Senaste match Björklöven: Västerås IK - Björklöven blev vinst med 2-3 ot
Sjukdomar i Västerås IK Jimmie Jansson Lorek, Mikael Hakkarainen.
Sjukdomar i Björklöven Veeti Vainio, Olle Liss, Sebastian Selin, samt nr 28.
Notis Björklöven leder kvartsfinal serien med 3-1 i matcher. Bäst av 7.
Notis Kvartsfinal 5, Björklöven har matchboll ikväll.
Period 1
[*]3 min : Dubbelutvisning Alex Hutchings i Björklöven och Mikael Frycklund i Västerås åker ut efter bråk. Spel 4 mot 4.
[*]4 min : Anton Svensson ser laddad ut ikväll. Ett par målchanser och är bra med att störa Björklövens uppspel i deras zon.
[*]6 min : Marcus Bergman i Västerås får ett friläge men Björklövens målvakt Joona Voutilainen räddar, dock blir det en retur och pucken går in efter att målburen flyttats. Efter video bedömning EJ MÅL.
[*]7 min : Anton Svensson i VIK får ett bra läge att bara styra in pucken i öppet mål, men pucken går utanför.
[*]8 min : MÅL Alexander Lunsjö skjuter ett direktskott i slottet. 0-1 till Västerås IK.
[*]10 min : Utvisning Björklövens Ryan Gropp för en crosschecking. Västerås IK ska spela powerplay.
[*]12 min : Björklöven spelar bra PK. VIK har svårt att få ett uppställt PP.
[*]18 min : En hel del icing avblåsningar.
[*]18 min : Utvisning Isac Skedung för en slashing. Björklöven ska spela powerplay.
[*]20 min : Period 1 slut, 0-1. Skotten 8-14 till Västerås IK.
Period 2
[*]1 min : Periodstart och tekning blir Matchstraff och utvisning för en slashing, Björklöven Felix Girard. Detta för att sätta upp en klubba mellan benen på VIKs Jesper Johansson. Felix Girard har spelat klart för kvällen. VIK ska spela 4 mot 4 i 1 minut innan PP startar.
[*]2 min : Daniel Rahimi i Björklöven trycker till Mikael Frycklund i sargen. Blir rörigt och bråkigt och utvisningar som slutar med att Västerås får spela 5 mot 3.
[*]5 min : Utvisning Lucas Zetterberg slashing. Spel 4 mot 4 i en minut innan Björklöven får spela pp.
[*]5 min : Axel Ottosson Björklöven får ett friläge efter slarv från VIK i Björklövens zon. Målvakten i VIK Johan Gustavsson räddar detta friläge.
[*]6 min : Utvisning Västerås IK för många spelare på isen. Björklöven får spela 5 mot 3.
[*]8 min : Bra PK av VIK.
[*]10 min : Björklövens målvakt Joona Voutilainen gör här 2 riktigt fina räddningar. Ett skott räddar han i masken.
[*]11 min : August Tornberg i VIK gör en puckout. PP Björklöven.
[*]13 min : Fint pp av Björklöven men många snabba passningar, dock inget mål.
[*]13 min : Axel Ottosson i Björklöven får ett jätteläge när Västerås målvakt ligger mage. Ska bara lyfta in pucken, men lyfter över målet.
[*]14 min : Utvisning Mikael Frycklund för roughing. PP Björklöven.
[*]16 min : MÅL 1-1 av Björklövens lagkapten Fredric Andersson i pp.
[*]18 min : Utvisning VIK för många spelare på isen. Björklöven pp igen.
[*]19 min : Philip Karlsson får ett friläge men tappar pucken precis i skottögonblicket.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1.
Period 3
[*]1 min : Björklöven William Eriksson gör mål 2-1 efter slarv från Västerås försvar.
[*]3 min : Är mycket slarv från Västerås nu.
[*]7 min : Är sanslöst slarvig och rörigt i Västerås IK försvar.
[*]9 min : Mikael Frycklund Västerås IK får ett bra läge men Voutilainen i lövens kasse är med och räddar.
[*]10 min : Wiberg i Västerås utvisas för en interferens. Björklöven ska spela pp igen.
[*]15 min : VIK får ett långt anfall men Björklövens försvar gör det svårt för VIK att få dem riktigt farliga lägena.
[*]18 min : TO av VIK, JG tas ut spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut 2-1. Skotten vinner Västerås med sammanlagt 34-36. Björklöven går vidare till semifinal. Västerås får ta semester.
Resultat
Björklöven - Västerås IK 2-1
Matchanalys kvartsfinalmatch 5 Björklöven - Västerås IK 2 April-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: