Matchanalys Västerås IK - AIK 2 Dec -22 Omg 22

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - AIK 2 Dec -22 Omg 22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Rocklunda, ABB Arena Nord.
Senaste match Västerås IK: Östersund IK - Västerås IK förlust 4-1.
Senaste match AIK: AIK - Vita hästen vinst 4-1.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 8.
AIK tabell placering inför matchen : 9.
Omgång: 22.
Notis: Västerås IK har 4 förluster på dem 5 senaste matcherna.
Notis: AIK har 9 raka förluster på bortaplan.
Notis: AIK:s Richard Gynge och Västerås Isac Skedung har lyckats gjort 3 mål på dem 4 senaste matcherna.
Sjukdomar i AIK: Niklas Lundström och Axel Wemmenborn.

Period 1
[*]1 min : Målvakten i AIK Claes Endre får göra en vass räddning på en gång.
[*]3 min : MÅL Backen i Västerås IK Jimmie Jansson Lorek passar Alexander Lindelöf som skjuter från blå och gör 1-0 till VIK.
[*]6 min : Utvisning AIK och Christian Sandberg för en interferens. Västerås IK ska spela powerplay.
[*]6 min : MÅL av Västerås IK och Sakari Salminen som står och skymmer framför mål och styr in pucken för 2-0.
[*]8 min : Utvisning interferens Oliver Bohm i Västerås IK. AIK ska spela powerplay.
[*]12 min : Västerås Isac Skedung med ett farligt läge men som Claes Endre i AIK målet räddar.
[*]13 min : MÅL, Västerås backen Jimmie Jansson Lorek tar sig förbi Erik Flood i AIK. Lorek kommer in framför mål och försöker lägga in den i mål men Claes Endre är stark och räddar. Sekunden efter kommer Västerås forwarden Anthon Eriksson och petar in pucken i mål 3-0.
[*]15 min : AIK William Ingberg Nilsson får ett pass från bakom mål. William Ingberg Nilsson får stå rätt fri framför VIKs mål och skjuter in 3-1.
[*]17 min : Daniel Muzito Bagenda nära att lägga in pucken i mål efter att Johan Gustafsson i Västerås kassen ligger på mage och är i obalans.
[*]19.2 min : MÅL av Richard Gynge som sätter 3-2. Pucken glider sakta förbi mållinjen.
[*]20 min : Period 1 slut. 3-2 och skotten i perioden slutade 19-13 till hemmalaget.

Period 2
[*]3 min : Mikael Frycklund i Västerås IK lägger ut pucken framför sin egna målvakt Johan Gustafsson. En AIK spelare får tar i pucken och får ett bra skottläge. Slarvigt spel av Mikael Frycklund i försvarszon.
[*]4 min : Oskar Magnusson i AIK kommer i en hög fart från mittzon och får ett fint läge men målvakten i Västerås JG är med och räddar.
[*]7 min : Isac Skedung i VIK skjuter men AIK målvakten Claes Endre är på pucken som går förbi den vänstra stolpen.
[*]9 min : Gabriel Kangas i VIK är nära att slarva rejält när han ska skjuta ut pucken ur egen zon med en backhand och pucken studsar på en AIK spelare som gör att pucken är nära att gå in i mål.
[*]11 min : MÅL av Isac Skedung i Västerås IK. Daniel Gunnarsson serverar Skedung som bara behöver lägga in pucken i öppet mål 4-2.
[*]13 min : MÅL av Västerås IK. AIK försvaret är inte alls med just nu. Västerås IK kommer in med tre gubbar in i offensivzon och visar upp ett snyggt passningsspel som gör att AIK lämnar målet helt öppet. Emil Aronsson skickar in den i stort sett öppet mål 5-2.
[*]14 min : Dubbelutvisning när pucken fastnar i sargen och ingen lyckas få ut pucken i spel. Spel 4 mot 4. Bägge nummer 77 får åka ut i utvisningsbåset.
[*]14 min : Utvisning Västerås IK Anthon Eriksson för osportsligt uppträdande, spel 4 mot 3 och powerplay för AIK. Detta är en tråkig situation som gör dagens hockey tråkig att spelare inte får visa känslor. En AIK spelare slår klubban ur handen på Anthon Eriksson som ifrågasätter domaren varför det inte blir utvisning på detta. Domaren pekar direkt ut Anthon Eriksson i utvisningsbåset för detta ifrågasättande.
[*]17 min : Ett bra pp av AIK men VIK klarar ändå att hålla pucken ifrån att gå in i mål.
[*]18 min : Utvisning AIK Alfred Barklund för tripping. Powerplay för Västerås.
[*]20 min : Period 2 slut. 5-2 och skotten i perioden slutade 8-16 till bortalaget AIK. Sammanlagda skotten i matchen står nu 27-29.

Period 3
[*]4 min : Utvisning Västerås IK och Jimmie Jansson Lorek för holding. Pp AIK.
[*]7 min : MÅL av AIK Maksim Semjonovs gör 5-3 precis när Västerås klarat ut AIKs pp.
[*]10 min : Utvisning Daniel Muzito Bagenda i AIK för en högklubba. VIK får spela pp.
[*]12 min : Bra spel av AIK som dödar mycket tid på Västerås pp.
[*]15 min : TO AIK.
[*]15 min : AIK tar ut målvakten spel 6 mot 5.
[*]16 min : MÅL AIK gör 5-4 av Oscar Öhman i spel 6 mot 5.
[*]19.3 min : Västerås IK och Trevor Cheek sätter pucken i öppet mål 6-4.
[*]20 min : Match slut. 6-4 och skotten i matchen slutade 31-41 till bortalaget AIK.

Resultat
Västerås IK - AIK 6-4.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Västerås IK - AIK 2 Dec -22 Omg 22

Inlägg av IcingLelle »

Huvudtränaren för AIK Anton Blomqvist säger i en intervju efter matchen att han är trött på att vissa spelare i laget inte är påkopplade till matchen. När klockan står på 19.00 så ska alla spelare vara redo och spela, det går inte att jämnt behöva ta ut målvakten i slutet för att vinna hockeymatcher. Vi är inte alls med från start i kvällens match mot Västerås. Dem första 15 minuterna i period 1 så är vi inte alls med, det visar vi bevis på när period 2 ser så mycket bättre ut.
Skriv svar