Matchanalys kvartsfinalmatch 5 Modo - Kristianstad IK 1 April-22

Vad händer i MoDo ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Modo Hockey.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys kvartsfinalmatch 5 Modo - Kristianstad IK 1 April-22

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Hägglunds Arena.
Senaste match Modo: Kristianstad IK - Modo blev vinst 2-7.
Senaste match Kristianstad IK: Kristianstad IK - Modo blev förlust 2-7.
Sjukdomar Kristianstad IK: Herman Hansson.
Notis: Modo har matchboll.
Notis: Match 5 kvartsfinalen.
Notis: Modo leder med 3-1 i matcher.

Period 1
[*]3 min : Båda lagen har haft varsina jättelägen. Modo med ett ribbskott.
[*]6 min : Ett bra anfall av Modo med innehållande snygga dropp passningar i anfallszon.
[*]9 min : MÅL 0-1. Kristianstad IK tar ledningen med 2 mot 1 situation. Theodor Pistek skjuter ett skott rakt upp i första krysset.
[*]11 min : KIK Linus Pettersson kommer i ett bra läge ensam med målvakten, men skottet går i stolpen.
[*]13 min : Modo ser lite småstressade ut i anfallszon. Gör många felpassningar.
[*]14 min : Modo och Riley Woods missar ett bra läge framför mål, skottet går utanför.
[*]18 min : MÅL 1-1. Modo kommer i ett 2 mot 1 läge. Tanner MacMaster skjuter och målvakten i Kristianstad Frederik Dichow orkar inte hålla pucken som studsar in i mål.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1. Skotten leder Modo med 7-6.

Period 2
[*]2 min : Modo spelarna jublar för mål. Detta mål ska video bedömas. Tanner MacMaster ligger inne i målgården och för in pucken förbi målvakten i KIK. Domaren dömer EJ MÅL pga. Störning av målvakt.
[*]6 min : Spelet går lite fram och tillbaka nu.
[*]6 min : Ett snyggt anfall av KIK med många fina passningar. Målvakten i Modo Tex Williamsson räddar pucken till slut.
[*]9 min : Modo har ett långt anfall och Kristianstad spelarna blir synligt trötta.
[*]10 min : Ramträff av Modo.
[*]10 min : MÅL 2-1. Riley Woods sätter den efter ett långt anfall mot KIKs kasse.
[*]11 min : David Bernhardt i Modo skjuter ett skott i stolpen.
[*]13 min : Nikolai Skladnichenko i Kristianstad IK skjuter hårt från blå som Tex Williamsson tar men lämnar en retur på.
[*]14 min : Utvisning KIK Melker Eriksson för slashing. Modo spelar PP.
[*]15 min : Trevor Cheek i Kristianstad får ett bra skott i numerärt underläge.
[*]16 min : Målvakten i Kristianstad IK Frederik Dichow får göra ett par riktigt fina räddningar i PK.
[*]18 min : KIK nära att få in pucken men Tex Williamsson i Modos kasse räddar pucken.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-1. Skotten vann Modo med 15-9.

Period 3
[*]2 min : David Bernhardt i Modo slarvar i egen zon och tappar pucken.
[*]6 min : Daniel Sylwander i Modo avlossar ett skott strax innanför blå, skottet går utanför.
[*]7 min : KIK får inte dem där riktigt farliga chanserna i anfallszon. Modo spelar ett bra försvarsspel.
[*]9 min : Bra benparadsräddning av Frederik Dichow i KIK.
[*]10 min : Snyggt spel av KIK i anfallszon, men Tex Williamsson i Modo kassen gör en jätteräddning.
[*]12 min : Modo kommer i ett friläge men Dichow i KIK kassen räddar.
[*]13 min : Kristianstads målvakt Frederik Dichow gör igen ett par superräddningar.
[*]16 min : MÅL Malte Sjögren i KIK gör mål på en retur från Tex Williamsson. 2-2.
[*]17 min : Modos Daniel Sylwander får ett bra läge men Dichow räddar i KIK kassen.
[*]18 min : Sebastian Ohlsson kommer fri med målvakten i Kristianstad, men Dichow räddar.
[*]19 min : Modo skjuter i målburen, sekunder efter får dem även ett skott i stolpen.
[*]19 min : Utvisning puckout av Kristoff Kontos i KIK. Modo spelar pp.
[*]19 min : Timeout av Modo.
[*]20 min : Period 3 slutar 2-2. Skotten leder Modo med sammanlagt 35-22. Förlängning väntar.

Period 4
[*]2 min : Bra PP av Modo, men inget mål.
[*]5 min : Utvisning Kristianstad IK, Deven Sideroff för en crosschecking. Modo spelar Powerplay.
[*]8 min : KIKs Robin Carlsson slarvar på egen blå och Modo får en gratis chans.
[*]9 min : MÅL Kristianstad IK 3-2 genom lagkaptenen Dennis Svensson som trycker in pucken bakom Tex Williamsson i Modo kassen. Kristianstad IK får nu en 6e kvartsfinal spelad hemma i Kristianstad. Skotten vann Modo sammanlagt med 46-23.

Resultat
Modo - Kristianstad IK 2-3 OT.
Modo leder kvartfinal serien med 3-2 i matcher.

Låst