Plats: Rocklunda, ABB Arena
Senaste match Västerås IK: BIK Karlskoga - Västerås IK vinst 2-4. (Matchanalys hittar du här viewtopic.php?t=137)
Senaste match Djurgården IF: Djurgården IF - Västervik IK vinst 2-0.
Sjukdomar i Västerås IK Trevor Cheek är avstängd 3 matcher. Johan Gustavsson förkyld.
Notis: Premiärmatch för Västerås IK andre målvakt Ian Blomquist
Period 1
[*]1 min : Västerås Marcus Bergman får en passning framför kassen från bakom målet men Djurgårdens målvakt Carl Lindbom räddar.
[*]2 min : Utvisning på Djurgårdens Johan Alm för en hakning. Powerplay för VIK.
[*]4 min : En bra brytning av John Norman i DIF som tar pucken av Marcus Bergman i mittzon. Bra boxplay av Djurgården.
[*]5 min : Utvisning VIK Alexander Lindelöf för en holding. Pp Djurgården.
[*]8 min : Utvisning Djurgårdens Marcus Krüger för en slashing. Powerplay Västerås IK.
[*]10 min : Västerås Lukas Zetterberg utvisas för slashing. Spel 4 mot 4 i 11 sekunder innan DIF får spela pp.
[*]14 min : Marcus Bergman i VIK hittar en yta i offensiv zon och provar ett skott som träffar magplattan på DIF målvakt Carl Lindbom.
[*]17 min : Jonathan Lekkerimäki i DIF siktar in sig och avlossar ett skott vid högra tekningscirkeln som VIK målvakt Ian Blomquist tar.
[*]18 min : Utvisning Västerås IK Oliver Bohm för en slashing. DIF får spela pp.
[*]19.2 min : Ian Blomquist i Västerås målet gör fina räddningar i sin premiär match.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten leder Djurgården med 12-15.
Period 2
[*]1 min : DIF Marcus Krüger kommer nästan fri i anfallszon och skickar över en passning över centrallinjen till sin medspelare som skjuter direkt. Ian Blomquist i VIK målet gör en super räddning genom en snabb sidledsförflyttning. Vilken sanslös räddning av Ian !.
[*]2 min : Utvisning av Emil Berglund i Djurgården. Powerplay för VIK.
[*]7 min : Utvisning Marcus Bergman för en interferens. Powerplay Djurgården.
[*]9 min : Fint powerplay av Djurgården men målvakten i Västerås Ian Blomquist gör en bra kväll i kassen.
[*]12 min : Västerås IK får fast pucken i anfallszon men skotten är inget vidare, går utanför eller missar helt slagskotten.
[*]16 min : John Norman i Djurgården kommer igenom en lucka i Västerås försvaret och testar en handledare i slottet men Ian Blomquist i VIK kassen räddar igen.
[*]20 min : Period 2 slut. 0-0 och skotten i period 2 blir 7-11 till Djurgården. Sammanlagt är skotten 19-26 till Djurgården.
Period 3
[*]3 min : DIF har spelat bäst i denna match
[*]4 min : Isac Skedung i Västerås IK får en smäll av Tim Söderlund i DIF. Västerås spelaren ligger kvar på isen och ser ut att ha ont. Åker ut i omklädningsrummet.
[*]8 min : Slarv av VIK i försvarszon. Djurgårdens Olle Liss får en gratis chans i slottet men Ian Blomquist i VIK målet räddar.
[*]11 min : Utvisning Sakari Salminen i Västerås IK för en högklubba. Powerplay DIF.
[*]16 min : Marcus Krüger Djurgården jobbar till sig pucken i VIKs zon.
[*]19 min : Passnings slarv i Djurgården. Passar en VIK spelare i slottet som får iväg ett skott som går i stolpen.
[*]19 min : Utvisning Jimmie Jansson Lorek i Västerås för en interferens. Powerplay Djurgården IF.
[*]19.4 min : Västerås Jesper Kokkonen kommer med i ett 2 mot 1 läge ( numerärt underläge ) och skjuter men träffar stolpen.
[*]20 min : Period 3 slut. 0-0. Sammanlagt är skotten i period 3, 7-11 till Djurgården. Sammanlagda skottstatistiken är 26-37.
Period 4
[*]1 min : Spel 4 mot 3 för Djurgården i förlängningen i cirka 1 minut.
[*]3 min : Daniel Brodin i Djurgården kommer runt Västerås målvakten Ian Blomquist och blir fri, men målvakten i VIK är med hela vägen. Vilken lyckad premiär kväll målvakten i VIK har.
[*]4.2 min : Tim Söderlund i DIF kommer fri men får inte i pucken för att Ian Blomquist står i Västerås målet och räddar.
[*]5 min : Period 4 slut. 0-0. Sammanlagda skottstatistiken är 29-39 till Djurgården IF.
Straffar
[*]DIF Daniel Brodin börjar straffläggningen men skottet går utanför.
[*]VIK Sakari Salminen skjuter men utanför.
[*]DIF Ludvig Rensfeldt gör MÅL 0-1.
[*]VIK Anton Svensson missar och Carl Lindbom i DIF kassen räddar straffen.
[*]DIF Wiktor Nilsson skjuter utanför.
[*]VIK Alexander Lunsjö skjuter i krysset MÅL 1-1.
[*]DIF Tim Söderlund skjuter men målvakten i VIK Ian Blomquist räddar.
[*]VIK Alexander Lunsjö skjuter men målvakten i DIF Carl Lindbom räddar.
[*]DIF Ludvig Rensfeldt skjuter i MÅL 1-2.
[*]VIK Speers missar och Carl Lindbom räddar. Djurgården vinner matchen efter straffar.
Resultat
Västerås IK - Djurgården IF 0-1 SO
Matchanalys Västerås IK - Djurgården IF 15 Okt-22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Matchanalys Västerås IK - Djurgården IF 15 Okt-22
Detta var i stora hela en jämn match där vilket lag som helst kunnat fått med sig 3 poäng. Västerås IK utsedde första målvakt Johan Gustavsson saknades ikväll. Istället fick Ian Blomquist ställa sig mellan stolparna. Detta var Blomquist första match i Hockeyallsvenskan för i år. Vilken sanslös match Västerås målvakten gör ikväll. Snabba sidledsförflyttningar och räddningar med skridsko spetsen var bara dem mer spektakulära räddningar han gjorde. Även rätt placerad genom hela matchen. Både tv kommentatorn och tränaren i VIK Thomas Paananen berömde Ian Blomquist för sin match ikväll.
Det ska inte vara så lätt att hoppa in som andre målvakt mot favorit laget Djurgården, men måste bara hålla med att Ian Blomquist gjorde en fullpoängsmatch ikväll. Djurgården hade kunnat fått in pucken minst 3 till 4 gånger om det inte var för Ian Blomquist super räddningar. Rättvist att Västerås fick med sig 1 poäng ikväll och det har kunnat gått hur som helst i straffarna men där DIF tog hem segern.
Läste ett par kommentarer efter matchen där publiken i Västerås hyllar målvakts inhopparen Ian Blomquist. En kommentar var att denna målvakt kommer spela i NHL i framtiden. En annan kommentar var att "byt ut Johan Gustavsson som förste målvakt och låt Ian Blomquist stå mellan stolparna hädanefter". Det var riktigt trevligt att se ett så pass lyckat inhopp för en målvakt.
Det ska inte vara så lätt att hoppa in som andre målvakt mot favorit laget Djurgården, men måste bara hålla med att Ian Blomquist gjorde en fullpoängsmatch ikväll. Djurgården hade kunnat fått in pucken minst 3 till 4 gånger om det inte var för Ian Blomquist super räddningar. Rättvist att Västerås fick med sig 1 poäng ikväll och det har kunnat gått hur som helst i straffarna men där DIF tog hem segern.
Läste ett par kommentarer efter matchen där publiken i Västerås hyllar målvakts inhopparen Ian Blomquist. En kommentar var att denna målvakt kommer spela i NHL i framtiden. En annan kommentar var att "byt ut Johan Gustavsson som förste målvakt och låt Ian Blomquist stå mellan stolparna hädanefter". Det var riktigt trevligt att se ett så pass lyckat inhopp för en målvakt.