Plats: Hovet i Stockholm.
Senaste match Djurgården IF: Södertälje SK - Djurgården IF förlust 3-1.
Senaste match Vita hästen: Vita Hästen - Västerås IK förlust 3-4. (Länk till matchanalys viewtopic.php?t=150)
Djurgården IF tabell placering inför matchen : 3.
Vita Hästens tabell placering inför matchen : Jumboplaceringen 14.
Sjukdomar och skador i Vita hästen: Sebastian Benker, Jens Holström, Marcus Eriksson.
Notis: Djurgården har förlorat 2 matcher i rad.
Notis: Vita hästen har förlorat 4 av 5 matcher.
Notis: Linus Klasen har signerat ett kontrakt med Djurgården och gör sin debut idag i DIF tröjan.
Notis: Djurgården IF är liga bäst både i powerplay 28,9 % och boxplay 86,1 %.
Period 1
[*]3 min : Vita hästen bra på att komma in i Djurgårdens zon men saknar att komma till nått målfarligt läge.
[*]5 min : Djurgårdens Tim Söderlund hittar en liten lucka i offensivzon och skjuter ett skott som Vita hästens målvakt Tobias Sandberg räddar.
[*]5 min : Utvisning Vita hästen Arvid Degerstedt för holding, pp Djurgården.
[*]6 min : MÅL Djurgården 1-0 genom Daniel Brodin i pp.
[*]10 min : Utvisning Johan Alm för holding, Vita hästen ska spela pp.
[*]11 min : Utvisning Daniel Brodin i Djurgården IF. Spel 5 mot 3 i 42 sekunder för Vita Hästen.
[*]16 min : Olle Liss i Djurgården försöker skjuta ett skymt skott bakom en Vita hästen försvarare men målvakten Tobias Sandberg i Vita hästen ser skottet och räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten leder DIF med 7-10.
Period 2
[*]1 min : Vita hästen Jesper Samuelsson tar pucken av en DIF spelare i deras egna zon och får ett skott mot målvakten Matthew Galajda i DIF kassen.
[*]4 min : Vita hästens Hampus Falk skjuter ett skott direkt efter teckning i DIF zonen. Skottet träffar målramen.
[*]7 min : Utvisning Hampus Falk i Vita hästen för kneeing, pp DIF.
[*]8 min : Snygg räddning av målvakten i Vita hästen Tobias Sandberg när Linus Klasen i Djurgården skjuter ett skott i pp. Sandberg får precis upp stöthandsken som räddar skottet.
[*]12 min : MÅL 2-0 av Djurgårdens IF Daniel Brodin som tar pucken från egen zon och trampar in med fart i Vita hästens zon och avlossar en handledare som går stenhårt in i mål.
[*]14 min : Noah Östlund i Djurgården nära att sätta en retur vid högra stolpen hos Vita hästen.
[*]17 min : Utvisning Johan Alm i DIF för hakning. Vita hästen tur att spela powerplay.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-0 och skotten i period 2 blir 20-6 till DIF. Sammanlagt är skotten 26-16 till DIF.
Period 3
[*]1 min : John Nordman i Djurgården skjuter men målvakten i Vita hästen är med och kniper pucken.
[*]4 min : Vilken passning från Kevin Karlsson i Djurgården til sin spelar kollega som står alldeles vid målgården och försöker styra in pucken i Vita hästens kasse. Tobias Sandberg i hästen kassen är med på denna.
[*]6 min : MÅL av Djurgårdens Linus Arnesson i Djurgården, hans första mål för säsongen. Noah Östlund lägger en passning till Arnesson mitt i slottet som direktskjuter 3-0.
[*]9 min : Många icing avblåsningar från Vita hästen nu.
[*]10 min : Vita hästens Falk skjuter och målvakten i Djurgården Matthew Galajda räddar men lämnar retur.
[*]13 min : MÅL av Backen Andreas Söderberg i Vita hästen gör 3-1 på ett direktskott från en passning bakom mål från Lukas Isaksson.
[*]15 min : Utvisning Tanner Macmaster i Vita hästen för slashing, pp för DIF.
[*]19 min : Målvakten Tobias Sandberg i Vita hästen gör ett par bra och fina räddningar.
[*]19 min : Tom målbur Vita hästen, spel 6 mot 5.
[*]19.1 min : MÅL 3-2 Vita hästen och Tanner Macmaster i spel 6 mot 5. Ett skott från blå som tar i sargen bakom mål och studsar till Macmaster vid vänstra stolpen som får in pucken bakom DIFs burväktare Matthew Galajda.
[*]19.1 min : Time Out Vita hästen
[*]19.45 min : Vita hästen tar ut sin målvakt igen och spel 6 mot 5.
[*]20 min : Match slut. 3-2. Skotten i sista perioden blir 14-7 till Djurgården. Sammanlagda skottstatistiken blir 40-23 till DIF.
Resultat
Djurgårdens IF - Vita hästen 3-2
Matchanalys Djurgården IF - Vita hästen 29 okt -22
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: