Matchanalys AIK - MoDo 4 Dec -22 Omg 23

Vad händer i AIK ? Läs match recensioner, analyser, omröstningar, nyförvärv, tränarbyten med mera. Var med i snacket om AIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys AIK - MoDo 4 Dec -22 Omg 23

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Hovet i Stockholm.
Senaste match AIK: Västerås IK - AIK förlust 6-4. (Matchanalys hittar du här) http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=185
Senaste match MoDo: Kristianstad IK - MoDo vinst 1-3.
AIK tabell placering inför matchen : 9.
MoDo tabell placering inför matchen : Serieledare 1.
Omgång: 23.
Notis: AIK har tagit poäng i 8 raka hemmamatcher.
Notis: MoDo siktar på sin 12e raka seger.

Period 1
[*]1 min : Bägge lagen har redan haft varsin riktig fina målchans.
[*]6 min : Lång spelsekvens utan avblåsning.
[*]7 min : Oscar Magnusson i AIK får en bra chans men pucken smiter förbi högra stolpen.
[*]8 min : Målvakten i MoDo Kristers Gudlevskis ska stoppa pucken bakom mål. Skickar sedan iväg pucken till en AIK spelare som direkt passar till William Ignberg Nilsson som får helt öppet mål. Men på nått otroligt sätt så hinner Modos målvakt Kristers Gudlevskis tillbaka till kassen och räddar.
[*]9 min : MoDos Filip Sveningsson skjuter vid högra stolpen men AIK målvakten Claes Endre räddar.
[*]12 min : AIKs Daniel Muzito Bagenda skjuter från tekningscirkeln men skjuter utanför.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 9-7 till AIK.

Period 2
[*]2 min : Alfred Barklund i AIK får två skottlägen men båda skotten räddar MoDos burväktare Kristers Gudlevskis.
[*]3 min : AIK Maksim Semjonovs kommer in med fart och siktar rakt på kassen och försöker pressa in pucken, men Kristers Gudlevskis räddar.
[*]3 min : Erik Flood i AIK får utvisning för högklubba. Powerplay MoDo.
[*]5 min : MÅL Josef Ingman gör 0-1 för MoDo precis när pp rinner ut.
[*]6 min : Niklas Folin i MoDo får åka och sätta sig i utvisningsbåset efter en tripping. Powerplay för AIK.
[*]8 min : Många målchanser och skott för AIK i detta pp.
[*]9 min : Friläge AIK, William Eriksson med målvakten i MoDo Kristers Gudlevskis räddar.
[*]11 min : MÅL Oskar Magnusson i AIK kvitterar till 1-1 efter ett långt spel i MoDos zon.
[*]13 min : Börjar bli tjurigt på isen.
[*]16 min : MÅL för MoDo genom Hugo Styf som sätter pucken i krysset 1-2.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-2 och skotten i perioden slutade 9-7 till hemmalaget AIK. Sammanlagda skotten i matchen står 18-14.

Period 3
[*]0.20 sek : Utvisning Pontus Näsén i MoDo för en hakning. Pp AIK.
[*]2 min : Utvisning MoDo och Johan Södergran för en tripping. Pp AIK.
[*]2 min : Oscar Nord i AIK skjuter in 2-2 i pp.
[*]3 min : Utvisning William Eriksson i AIK för holding. Pp MoDo.
[*]3 min : Utvisning MoDo och Adam Pettersson för en interferens. Spel 4 mot 4.
[*]4 min : MoDos Erik Jinesjö Karlsson får så gott som ett friläge men målvakten i AIK Claes Endre räddar.
[*]6 min : MÅL av Adam Pettersson i MoDo som styr in pucken och gör 2-3 för Örnsköldsviks klubben.
[*]6 min : Daniel Muzito Bagenda i AIK kommer till ett friläge och ska skjuta en backhand som går utanför.
[*]11 min : Erik Flood i AIK skjuter och pucken lägger sig helt still på mållinjen. Men framför målet står bara MoDo spelare som lätt skjuter bort pucken.
[*]14 min : MoDos Johan Södergran skjuter men Claes Endre går ut och gör sig stor i målet och räddar.
[*]17 min : TO AIK.
[*]17 min : AIK tar ut sin målvakt, spel 6 mot 5.
[*]19.58 min : Erik Jinesjö Karlsson i MoDo sätter 2-4 i öppen kasse.
[*]20 min : Match slut. 2-4 och skotten sammanlagt i matchen slutade 31-18 till hemmalaget AIK.

Resultat
AIK - MoDo 2-4.