Plats: Himmelstalundshallen i Norrköping.
Senaste match Vita Hästen: Vita Hästen - Mora IK vinst 4-1.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - AIK vinst 6-4.
Vita Hästen tabell placering inför matchen : 10.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 7.
Omgång: 24.
Notis: Andra gången lagen mötts denna säsong, den första vann Västerås med 4-3.
Notis: Vita Hästen vann över Mora IK senast med 4-1, Norrköpingslaget har nu 5 raka segrar på hemmaplan.
Period 1
[*]3 min : Västerås IK och Emil Aronsson dribblar lite, tekniska finter framför kassen. Får till ett skott som inte går på mål.
[*]6 min : Ludvig Östman i gulsvart slarvar med passningen i egen zon. Går till en Vita Hästen spelare som får till ett skott.
[*]8 min : MÅL Trevor Cheek avlossar en handledare en bit innanför blå som blir 0-1.
[*]10 min : Vita Hästen Sebastian Falk sätter 1-1 efter ett 2 mot 1, eller är nog mer ett 3 mot 1 läge. Filip Lennström är det som hittar den fina passningen.
[*]18 min : Sebastian Falk är åter framme och kommer till ett nästan friläge. Blir ett skott med som målvakten i Västerås Ian Blomquist räddar.
[*]19 min : Den förra Västerås spelaren Sebastian Benker gör 2-1 till Vita Hästen.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 7-10 till Västerås IK.
Period 2
[*]0 min : Blev lite gruff i slutet av första perioden. Dubbelutvisning för roughing på Andreas Söderberg i Vita Hästen och Alexander Lunsjö i Västerås. Spel 4 mot 4.
[*]3 min : Fint passningsspel av VIK i offensivzon, svårt att hitta dem där riktigt farliga lägena.
[*]6 min : Andreas Söderberg i Vita Hästen skickar en puck mot mål från blå som målvakten i VIK räddar.
[*]6 min : Utvisning Victor Öhman för hakning. Pp Västerås IK
[*]7 min : Utvisning Anton Björkman i Vita Hästen för slashing. Spel 5 mot 3.
[*]8 min : Daniel Gunnarsson skjuter i pp men skjuter rakt i magplattan på målvakten i Vita Hästen Adam Ohre.
[*]10 min : Inget alls bra pp av VIK. Lutade mer åt mål för Vita Hästen i numerärt underläge.
[*]12 min : Sebastian Falk skjuter en bit innaför blå som Ian Blomquist räddar men som blir en retur på. Farligt läge och åter igen en målchans för Vita Hästen.
[*]13 min : Västerås Lukas Zetterberg testar köksvägen och den går lätt in i mål 2-2. Blir video bedömning om Isac Skedung är i vägen för Adam Ohre i kassen. Domaren dömer bort målet, trots att man ser tydligt på bilderna att Isac Skedung blir intryckt i målvakten av en Vita Hästen spelare. Fortfarande 2-1 till Vita Hästen.
[*]15 min : MÅL, Snyggt mål när Mikael Frycklund i Västerås passar Trevor Cheek med nån slags snurrfint i offensivzon. Trevor Cheek lyckas forcera in pucken för 2-2.
[*]15 min : Tanner Macmaster avlossar ett skott men Ian Blomquist räddar med lämnar retur.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-2 och skotten i matchen står 16-23.
Period 3
[*]1 min : Vita Hästen med en ribbträff från Tanner Macmaster.
[*]5 min : Utvisning Filip Lennström i Vita Hästen. Detta för en tripping. Västerås IK får spela pp.
[*]6 min : Daniel Gunnarsson i Västerås skjuter men missar målet.
[*]7 min : Ett dåligt pp av VIK, åter igen ett skott från Daniel Gunnarsson som missar målet.
[*]9 min : Utvisning Alexander Lunsjö i VIK, detta för en slashing. Powerplay Vita Hästen.
[*]9 min : MÅL 3-2 i pp av Tim Wahlgren.
[*]15 min : Vita Hästen med ytterligare en chans från Erik Borg.
[*]17 min : Här börjar matchen spåra ur helt. Ludvig Jardeskog åker ut för högklubba. Han visar själv tecknet diving på en Vita Hästen spelare. Vita Hästens Rasmus Kahilainen åker ut för unsportsmanlike conduct. Även Jesper Kokkonen åker ut för unsportsmanlike conduct.
[*]17 min : Tråkig match och här avslutar vi denna matchanalys. Resultatet 3-2 står sig dem sista minuterna.
[*]20 min : Match slut. 3-2.
Resultat
Vita Hästen - Västerås IK 3-2.
Matchanalys Vita Hästen - Västerås IK 7 Dec -22 Omg 24
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Intervju med Huvuddomaren Fredrik Rönnberg om det bortdömda målet
En totalt värdelös kort intervju med den aktuella huvuddomaren i denna match Fredrik Rönnberg. Intervjun ska du kunna hitta här så länge dem behåller klippet på servern. http://www.hockeyallsvenskan.se/newsfee ... NrYW4uc2Uv.
-Vi har fått en Twitter fråga om hur vi ser på målet som blir bortdömt!.
Fredrik Rönnberg säger - Ja, vi har ju mål på isen där å efter att ha tittat på den situationen och varit i kontakt med situationsrummet så ändras det beslutet till ej mål och vår bedömning är att Isac Skedung inte gör allt i sin makt för att undvika ha kontakt med målvakten Adam Ohre. Och att tillägga att Adam Ohre hindras att förflytta sig och rädda pucken.
-Ok, tack så mycket.
Totalt värdelös frågeställning tycker jag själv. Man kan ställa en följdfråga vad domaren tycker om att Isac Skedung i detta fall blir intryckt av en Vita Hästen spelare och därför var det omöjligt för Isac Skedung att undvika kontakten med målvakten Adam Ohre.
I matchanalysen hittar ni denna situation här nedan i period 2.
13 min : Västerås Lukas Zetterberg testar köksvägen och den går lätt in i mål 2-2. Blir video bedömning om Isac Skedung är i vägen för Adam Ohre i kassen. Domaren dömer bort målet, trots att man ser tydligt på bilderna att Isac Skedung blir intryckt i målvakten av en Vita Hästen spelare. Fortfarande 2-1 till Vita Hästen.
-Vi har fått en Twitter fråga om hur vi ser på målet som blir bortdömt!.
Fredrik Rönnberg säger - Ja, vi har ju mål på isen där å efter att ha tittat på den situationen och varit i kontakt med situationsrummet så ändras det beslutet till ej mål och vår bedömning är att Isac Skedung inte gör allt i sin makt för att undvika ha kontakt med målvakten Adam Ohre. Och att tillägga att Adam Ohre hindras att förflytta sig och rädda pucken.
-Ok, tack så mycket.
Totalt värdelös frågeställning tycker jag själv. Man kan ställa en följdfråga vad domaren tycker om att Isac Skedung i detta fall blir intryckt av en Vita Hästen spelare och därför var det omöjligt för Isac Skedung att undvika kontakten med målvakten Adam Ohre.
I matchanalysen hittar ni denna situation här nedan i period 2.
13 min : Västerås Lukas Zetterberg testar köksvägen och den går lätt in i mål 2-2. Blir video bedömning om Isac Skedung är i vägen för Adam Ohre i kassen. Domaren dömer bort målet, trots att man ser tydligt på bilderna att Isac Skedung blir intryckt i målvakten av en Vita Hästen spelare. Fortfarande 2-1 till Vita Hästen.