Plats: Catena Arena i Ängelholm.
Senaste match Rögle BK: Rögle BK - Timrå IK vinst 6-1 (Matchanalys hittar du här) viewtopic.php?t=199.
Senaste match Frölunda HC: Färjestad BK - Frölunda HC vinst 3-4.
Rögles tabell placering inför matchen : 10.
Frölundas tabell placering inför matchen : 3.
Omgång: 26.
Notis: Frölunda har vunnit 7 av dem senaste 8 matcherna.
Notis: Frölunda är vidare i semifinal i CHL .
Notis: Rögle börjar få tillbaka formen, vann 6 -1 senaste mot Timrå IK.
Notis: Rögle firar 90 år idag.
Sjukdomar i Rögle BK: Michael Kapla, Tony Sund, Dennis Everberg, Adam Engström och Ted Brithén.
Sjukdomar i Frölunda HC: Lucas Nordsäter, Joel Lundqvist (Förkyld), Tom Nilsson och Frederik Dichow.
Period 1
[*]3 min : Många avblåsningar i inledningen.
[*]4 min : Utvisning Frölunda Nicklas Lasu för hakning. Rögle ska spela pp.
[*]6 min : Bra powerplay av Rögle. Frölundas målvakt Lars Johansson får göra ett par fina räddningar.
[*]9 min : MÅL Rögle och av Adam Tambellini som avlossar ett skott mellan benen på Lars Johansson i Frölunda kassen 1-0.
[*]10 min : MÅL igen av Rögle BK. Samuel Jonsson avlossar ett skott och målvakten i Frölunda räddar men lämnar en retur till Adam Edström som sätter 2-0.
[*]13 min : Blir kamp om pucken i slottet i Rögles zon och Nicklas Lasu får till sist ett skott på mål som målvakten i Rögle Christoffer Rifalk räddar.
[*]15 min : Loui Eriksson i Frölunda kommer mot mål och precis i skottögonblicket så bryter Vojtech Mozik i Rögle och får tag i pucken.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 13-8
Period 2
[*]0 min : Det blir dubbelutvisning i slutet av period 1. Ludvig Larsson i Rögle utvisas för roughing. Ryan Lasch i Frölunda utvisas för roughing. Spel 4 mot 4.
[*]0.30 sek : Utvisning Rögles Samuel Jonsson för hakning. Powerplay 4 mot 3 för FHC.
[*]2 min : Ett bra boxplay av Rögle BK.
[*]3 min : Utvisning Nicklas Lasu för tripping. Pp för Rögle.
[*]4 min : Adam Tambellini i powerplay får pucken i slottet och avlossar ett direktskott som målvakten i FHC Lars Johansson räddar. Vilket läge för RBK.
[*]5 min : MÅL för Rögle i pp. Marco Kasper kommer bakom mål med pucken och skickar en passning fram till Daniel Zaar som kommer med fart i slottet och sätter 3-0.
[*]8 min : Utvisning Erlend Lesund i Rögle för boarding. Powerplay spel för Frölunda HC.
[*]12 min : Rögles Adam Tambellini fintar och får nära in pucken bakom målvakten men pucken går över buren.
[*]15 min : Vilket läge här för Göteborgs laget Frölunda. FHC får en passning i slottet och skjuter men Christoffer Rifalk i Rögle målet räddar men blir en retur och rörigt framför Rögle kassen. Pucken går i stolpen innan Rifalk får tag i den och målburen flyttas.
[*]18 min : Loui Eriksson i Frölunda avlossar ett skott vid tekningscirkeln men Rifalk i Rögle kassen räddar.
[*]19.3 min : MÅL Adam Edström som skjuter in pucken. Är ett skott i situationen tidigare som tar i täcket framför mål, Edström får tag i pucken och skickar in den för hela 4-0.
[*]19.56 min : Ett strategiskt drag av coachen i Frölunda Roger Rönnberg. Det är tekning i Rögles zon och 4 sekunder kvar av perioden. Då tar Roger Rönnberg ut målvakten och det blir spel 6 mot 5 i dem sista sekunderna.
[*]20 min : Period 2 slut. 4-0 och skotten i perioden slutade 9-8. Sammanlagda skotten i matchen är 22-19.
Period 3
[*]1 min : Utvisning Lukas Klok i Rögle för hakning. Frölunda får spela pp.
[*]3 min : I pp får Jacob Nilsson i Frölunda en passning framför kassen, men tar alldeles för lång til på sig att skjuta. Hade han valt att direktskjuta hade målvakten i Rögle inte hunnit förflytta sig.
[*]6 min : Petteri Lindbohm i Frölunda gör 4-1 när FHC kommer i ett 3 mot 3 läge.
[*]9 min : Utvisning Mats Rosseli Olsen i FHC för tripping. Rögles tur att spela pp.
[*]12 min : Utvisning Frölunda Patrik Karlsson för hög klubba. Rögles tur igen att spela pp.
[*]15 min : Patrik Karlsson i Frölunda avlossar ett skott som Christoffer Rifalk i Rögle kassen tar i plocken.
[*]16 min : Blir en utvisning från bägge lag här. Spel 4 mot 4.
[*]16 min : MÅL Frölunda och Mats Rosseli Olsen med en assist av Isac Born 4-2.
[*]18 min : Tom målbur FHC, spel 6 mot 5.
[*]20 min : match slut. 4-2 och skotten i perioden slutade 10-9. Sammanlagda skottstatistiken slutade 32-28.
Resultat
Rögle BK - Frölunda HC 4-2.
Matchanalys Rögle BK - Frölunda HC 18 Dec -22 Omg 26
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
Presskonferens Rögle BK - Frölunda HC 18 Dec -22
Frölunda HC
Roger Rönnberg - Först och främst måste jag gratulera Cam för hans outfit today. Jag tycker du är jävligt cool idag. Jag gillar serien Peaky Blinders och undrar bara om jag kan få låna hatten under presskonferensen? (Roger Rönnberg tar Cam Abbots mössa innan han ens hinner svara, Cam Abbot ler och ser nöjd ut.). Jag har alltid dröm om att ha en sån här hatt. Det här är Rögles match, det är inte våran match. Jag tycker vi är alldeles för slarviga idag. Cams lag har bättre execution på egentligen allting som är att vinna hockeymatcher, försvara sitt mål och göra mål. Vi är alldeles för slarviga för att förtjäna att vinna idag. Det här är ett stort steg tillbaka för oss, detta är våran sämsta match på en hel månad. Vi såg lite mentalt trötta ut. Det är svårt att säga vad det beror på men vi förtjänar inte att vinna idag. Jag tycker jag har 2 spelare som spelar bra idag och det är Jan Mursak och Filip Johansson. Dem övriga tycker jag är inte i närheten av sitt bästa jag idag, tyvärr.
Rögle BK
Cam Abbot - We challenge our self today and make i very difficult for Frölunda today. We did this in the most part and played simple and fast. Got pucks deep and forecheck well. We were motivated and did all great and had high energy. We had a tight defense. For the most part we played really great. The guys play hard for each other.
Fråga - Vem är snyggast i baskern, du eller Roger ?
Cam Abbot - Its me, there is a great job with the outfits from our staff.

Källa: Expressen
Roger Rönnberg - Först och främst måste jag gratulera Cam för hans outfit today. Jag tycker du är jävligt cool idag. Jag gillar serien Peaky Blinders och undrar bara om jag kan få låna hatten under presskonferensen? (Roger Rönnberg tar Cam Abbots mössa innan han ens hinner svara, Cam Abbot ler och ser nöjd ut.). Jag har alltid dröm om att ha en sån här hatt. Det här är Rögles match, det är inte våran match. Jag tycker vi är alldeles för slarviga idag. Cams lag har bättre execution på egentligen allting som är att vinna hockeymatcher, försvara sitt mål och göra mål. Vi är alldeles för slarviga för att förtjäna att vinna idag. Det här är ett stort steg tillbaka för oss, detta är våran sämsta match på en hel månad. Vi såg lite mentalt trötta ut. Det är svårt att säga vad det beror på men vi förtjänar inte att vinna idag. Jag tycker jag har 2 spelare som spelar bra idag och det är Jan Mursak och Filip Johansson. Dem övriga tycker jag är inte i närheten av sitt bästa jag idag, tyvärr.
Rögle BK
Cam Abbot - We challenge our self today and make i very difficult for Frölunda today. We did this in the most part and played simple and fast. Got pucks deep and forecheck well. We were motivated and did all great and had high energy. We had a tight defense. For the most part we played really great. The guys play hard for each other.
Fråga - Vem är snyggast i baskern, du eller Roger ?
Cam Abbot - Its me, there is a great job with the outfits from our staff.

Källa: Expressen