Plats: Hägglunds Arena.
Senaste match MoDo: MoDo - Tingsryd AIF vinst 3-2 OT.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Djurgården IF förlust 1-5.
MoDo tabell placering inför matchen : Serieledare 1.
Brynäs IF tabell placering inför matchen : 10.
Omgång: 28.
Notis: Tredje mötet mellan lagen, dem två första mötena har Modo vunnit med 7-1 och 5-1.
Notis: MoDo har chansen att tangera det allsvenska rekordet på sexton raka vinster ikväll.
Notis: Marcus Vela gör sin premiärmatch för MoDo ikväll, han värvades in från jumbon Västervik.
Notis: Målvakten Alexander Hellnemo från SHL och Skellefteå AIK är inlånad till Västerås, det är hans debut i VIK tröjan ikväll.
Sjukdomar i Västerås IK : Mikael Frycklund, Jimmie Jansson Lorek, Trevor Cheek och Liam Dower Nilsson.
Period 1
[*]4 min : Johan Södergran i MoDo får ett bra läge vid vänster stolpe men VIK målvakten Alexander Hellnemo räddar.
[*]6 min : Utvisning Alexander Lindelöf i Västerås för tripping. Powerplay MoDo.
[*]7 min : Oliver Bohm i Västerås får inte ut pucken ur zon i boxplay.
[*]9 min : MoDo till anfall efter anfall.
[*]13 min : Pontus Näsén i MoDo hittar David Bernhardt med en passning vid bortre vänster stolpe men Västerås målvakten Alexander Hellnemo gör en snabb sidledsförflyttning och räddar.
[*]14 min : Utvisning Isac Skedung i VIK för tripping. Pp MoDo.
[*]15 min : David Bernhardt i MoDo avlossar ett skott från blå i pp och gör 1-0.
[*]19 min : MoDo har denna period överlägset.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 8-1 till MoDo hockey.
Period 2
[*]1 min : Lukas Zetterberg i Västerås IK gör ett svagt försök med köksvägen men träffar målburen.
[*]2 min : Daniel Gunnarsson i VIK skjuter ett skott från blå och kvitterar till 1-1.
[*]3 min : Västerås Oliver Bohm skjuter och Lukas Zetterberg styr pucken utanför. Ett fint läge för gulsvart.
[*]6 min : Är spel fram och tillbaka nu. Alexander Hellnemo i Västerås kassen gör en snygg plockhandsräddning.
[*]10 min : MoDo med ett långt anfall och Oscar Petterssons skjuter ett direktskott från ett pass av Sebastian Ohlsson och gör 2-1.
[*]11 min : Utvisning Pontus Näsén för tripping. MoDo ska spela pp.
[*]13 min : Västerås gör ett bra pp och får en hel del fina passningar och skott på MoDos målvakt Kristers Gudlevskis.
[*]14 min : 2 mot 1 läge för Västerås och Anthon Eriksson väljer att avsluta själv men skottet går rakt på MoDos målvakt Gudlevskis.
[*]16 min : Ville Jonsson i MoDo kommer mot mål med pucken och försöker forcera in den bakom målvakten Alexander Hellnemo i VIK. Målvakten är stark och håller pucken utanför mållinjen men i situationen så får Marcus Bergman i VIK en armbåge i ansiktet av Ville Jonsson. Det blir blodvite på isen som får skrapas bort men ingen åtgärd av domaren.
[*]18 min : Oliver Bohm kommer till ett läge vid vänster stolpe och skjuter men Kristers Gudlevskis i MoDo kassen räddar.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 8-9. Skotten sammanlagt i matchen står 16-10.
Period 3
[*]2 min : Utvisning Västerås och Alexander Lunsjö för holding. Pp Modo.
[*]3 min : Utvisning Västerås Anthon Eriksson för slashing. Spel 5 mot 3.
[*]3 min : MoDo timeout.
[*]5 min : Västerås IK spelar ett bra boxplay och dödar av Modos pp suveränt.
[*]9 min : Utvisning Blake Speers högklubba. Powerplay för MoDo.
[*]11 min : Ett bra boxplay igen av VIK.
[*]12 min : Josef Ingman i MoDo gör en fin teknisk fint men Hellnemo i VIK kassen räddar. Sekunder efter styr Mikkel Aagaard i Modo in 3-1.
[*]18 min : Målvakten i Västerås Hellnemo går ut, spel 6 mot 5.
[*]18 min : Mikkel Aagaard i MoDo gör 4-1 i tom bur.
[*]20 min : Match slut. 4-1 och skotten i perioden slutade 8-5. Sammanlagda skotten i matchen slutade 24-15.
Publik: 5180
Resultat
MoDo Hockey - Västerås IK 4-1/color].
Matchanalys MoDo Hockey - Västerås IK 27 Dec -22 Omg 28
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt:
MoDo hockey är småaktiga, knussliga, snikna
Var inne på MoDo hockey hemsida och tänkte titta om det kommit upp nån intervju om matchen om Västerås IK. Kan vara lite spännande och se vad MoDo tycker och tänker om denna match. Jag är ingen MoDo supporter som ni vet men tycker det är intressant att gå in och titta om Örnsköldsviks klubben har nån intervju med nån spelare eller ledare som kan ge en annan vinkel av matchen. MoDo ger en kort liten analys av matchen i text form.
Det finns sedan en video intervju man kan titta på om matchen som ser ut som nedan.
EFTERSNACK
Se vår sändning efter slutsignalen, med Jonas Holmström, Marcus Vela, Adam Pettersson och Mikkel Aagaard som gäster.

Väljer man att trycka på detta videoklipp så får man upp en ruta där man ges alternativ att låsa upp klippet för 29 kronor. Man får också alternativ att få en hel månad upplåsning av videoklipp för 79 kronor, alltså ett typ månads abonnemang. Alternativen och bilden ser exakt ut som nedan.

Jag vet inte hur vanligt detta är bland sport och idrotts klubbar i Sverige. Det är första gången jag ser att en idrotts klubb försöker mjölka sina supportar på ännu mer pengar
. Det jag mest tänker på är alla dem småknattar eller barn, ungdomar som håller på MoDo och som vill se och läsa mer om sina idoler och spelare. Har dem barnen tur så betalar mamma eller pappa detta för att dem ska kunna få följa sina förebilder. Detta är småaktigt och höjden av snålhet tycker jag personligen. Jag tycker också att ett samhälle som idag har kantats av så mycket droger som redan börjar i unga åldrar så tycker jag att en idrotts klubb ska försöka med alla medel att motverka detta genom att få barn och ungdomar att få ett större intresse av sport och idrott, det gör man inte genom att låta supportrarna få betala ytterligare en slant för att få se eftersnack av matcher.
. Ni som läser detta får naturligtvis skriva vad ni tycker om detta själva.
Jag säger inget om att klubbarna måste få in intäkter, men att få se en kort intervju med dem spelare som gjorde matchen igår mot Västerås IK borde vara gratis för alla supportrar, om inte då åtminstone för barn och ungdomar.
Det finns sedan en video intervju man kan titta på om matchen som ser ut som nedan.
EFTERSNACK
Se vår sändning efter slutsignalen, med Jonas Holmström, Marcus Vela, Adam Pettersson och Mikkel Aagaard som gäster.

Väljer man att trycka på detta videoklipp så får man upp en ruta där man ges alternativ att låsa upp klippet för 29 kronor. Man får också alternativ att få en hel månad upplåsning av videoklipp för 79 kronor, alltså ett typ månads abonnemang. Alternativen och bilden ser exakt ut som nedan.

Jag vet inte hur vanligt detta är bland sport och idrotts klubbar i Sverige. Det är första gången jag ser att en idrotts klubb försöker mjölka sina supportar på ännu mer pengar

Jag säger inget om att klubbarna måste få in intäkter, men att få se en kort intervju med dem spelare som gjorde matchen igår mot Västerås IK borde vara gratis för alla supportrar, om inte då åtminstone för barn och ungdomar.