Plats: Upplands Bilforum Arena.
Senaste match Almtuna IS: Vita hästen - Almtuna IS vinst 3-4 OT.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - BIK Karlskoga förlust 2-3. (Matchanalys hittar du här viewtopic.php?t=212)
Almtunas tabell placering inför matchen : 10.
Västerås tabell placering inför matchen : 12.
Omgång: 30.
Notis: Sist lagen möttes var i Västerås hemmaborg, då vann Almtuna med 5-2.
Notis: Västerås har 6 raka förluster.
Sjukdomar i Västerås: Jimmie Jansson Lorek, Trevor Cheek, Alexander Lunsjö, Mikael Frycklund.
Period 1
[*]3 min : En jämn inledning.
[*]5 min : William Proos i Almtuna slarvar med pucken i mittzon. Västerås kommer till anfall och får ett skott på mål.
[*]9 min : Ludvig Jardeskog i Västerås får ett skottläge i slottet men skjuter utanför.
[*]10 min : Alexander Lindelöf med ett skott från blå men målvakten Viktor Andrén i Almtuna räddar.
[*]13 min : VIK startar i anfallszon med vunnen tekning men Jesper Kokkonen tappar ut pucken ur zon.
[*]16 min : Västerås ser stressande ut i försvarszon och slarvar med passningar. Pucken går till Almtuna som får ett bra läge.
[*]17 min : Almtunas Georgs Golovkovs avlossar ett handledsskott vid tekningscirkeln men målvakten i Västerås Johan Gustafsson räddar.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 8-5.
Period 2
[*]30 sek : MÅL Ludvig Östman kommer i ett friläge och skjuter men målvakten i Almtuna Viktor Andrén räddar men ser inte att han tappat pucken som ligger och dansar i målgården. Sakari Salminen lägger in den lätt för 0-1.
[*]1 min : Almtunas Anton Klint skjuter från slottet men skjuter utanför.
[*]4 min : Hampus Harlestam gör det bra i Almtunas försvar och vinner närkamperna i sargkanterna.
[*]5 min : Utvisning Västerås IK Liam Dower Nilsson för en hakning. Almtuna ska spela pp.
[*]7 min : Zeteny Hadobas i Västerås gör en slarvig passning i egen zon som går till Almtuna och ett jätteläge för Uppsala laget framför mål. Oscar Birgersson skjuter men Johan Gustafsson i VIK målet räddar.
[*]8 min : Blake Speers i VIK får ett skottläge i slottet men Almtuna målvakten räddar. Sekunden efter skjuter Sakari Salminen från blå som Viktor André också räddar.
[*]9 min : Utvisning William Proos i Almtuna för interferens. Västerås IK ska spela pp.
[*]11 min : Ett mycket bra pp av Västerås.
[*]13 min : Jesper Norbäck i Almtuna IS skjuter från blå men skjuter över.
[*]14 min : Ludvig Östman i VIK skjuter från blå men Viktor Andrén räddar i Almtuna kassen.
[*]15 min : Zeteny Hadobas i Västerås IK utvisas för tripping. Almtuna spelar powerplay.
[*]16 min : MÅL Almtuna IS och Anton Klint gör mål i pp 1-1.
[*]17 min : Almtunas Oscar Birgersson får helt öppet mål när målvakten i Västerås JG är helt bortspelad. Ska bara lägga in pucken men blir en utvisning till Daniel Gunnarsson i Västerås för hakning och AIS får spela pp.
[*]18 min : Västerås Anthon Eriksson får tag i pucken i numerärt underläge och passar Isac Skedung i slottet som skjuter men utanför.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 9-8. Sammanlagt är skotten i matchen 17-13.
Period 3
[*]2 min : Daniel Gunnarsson i Västerås IK skjuter ett skott vid tekningscirkeln men Viktor Andrén räddar.
[*]5 min : Hugo Blixt i Almtuna lägger en puck mot mål och målvakten i Västerås Johan Gustafsson är skymd men ser pucken i sista sekunden och räddar.
[*]7 min : Almtuna med ett jätteläge. William Proos skjuter och JG i VIK målet räddar men lämnar en retur rakt ut till Almtuna spelare.
[*]10 min : Almtunas Mikkel Øby-Olsen får tag i pucken och avlossar ett skott vid tekningscirkeln som JG i Västerås målet räddar.
[*]12 min : Utvisning Almtuna IS och Jesper Norbäck för tripping. Västerås får spela powerplay.
[*]13 min : Oliver Kandergård i Almtuna blockerar ett slagskott från Alexander Lindelöf i Västerås.
[*]13 min : Ett bra pp av Timrå IK. Jonathan Dahlén med ett skott i hjälmen på Brynäs målvakten Anders Lindbäck.
[*]15 min : Alexander Lindelöf i VIK skjuter i slottet som Viktor Andrén räddar.
[*]20 min : Period 3 slut, förlängnings spel väntar. 1-1 och skotten i perioden slutade 5-7. Skottstatistiken för matchen slutade sammanlagt 22-20.
Period 4
[*]20 sek : Almtunas Marcus Karlström avlossar ett slagskott från blå som Johan Gustafsson i Västerås målet räddar.
[*]2 min : Georgs Golovkovs i AIS snurrar runt kassen och lägger en fin passning över centrallinjen till Marcus Karlström som skjuter direkt men Johan Gustafsson räddar.
[*]2 min : Blake Speers i VIK får ett friläge och avlossar ett skott rakt på målvakten Viktor Andrén i Almtuna kassen.
[*]4 min : MÅL Almtuna vinner matchen med 6 sekunder kvar av förlängnings spelet. Anton Klint är målgöraren för Almtuna IS.
Resultat
Almtuna IS - Västerås IK 2-1 OT.
Matchanalys Almtuna IS - Västerås IK 30 Dec -22 Omg 30
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: