Matchanalys Skellefteå AIK - Rögle BK kvartsfinal match#3 / 20 Mars -23

Vad händer i Skellefteå ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om SAIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Skellefteå AIK - Rögle BK kvartsfinal match#3 / 20 Mars -23

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Skellefteå kraft arena
Notis: 3e kvartsfinal matchen mellan lagen. Det står 1-1 i matcher.

Period 1
[*]1 min : Utvisning interferens Rögle BK Tony Sund. Powerplay Skellefteå.
[*]3 min : Det är ett bra pp från SAIK.
[*]3 min : MÅL av SAIK 1-1 precis när RBK blir fulltaliga. Lagkaptenen i SAIK Oscar Möller som är målskytt.
[*]4 min : MÅL Skellefteås Joakim Lindström avlossar en handledare från tekningscirkeln 2-0.
[*]9 min : Rögle har tryck i SAIKs zon. Flera bra skott på mål.
[*]14 min : Tony Sund i Rögle med ett rappt skott vid tekningscirkeln. SAIKs målvakt Linus Söderström räddar med axeln.
[*]14 min : Utvisning tripping på SAIK Linus Högberg. Powerplay Rögle.
[*]15 min : Skellefteås Andreas Wingerli kommer fri i numerärt underläge men Christoffer Rifalk i Rögle kassen räddar.
[*]17 min : Utvisning Anton Olsson i SAIK för interferens. Rögle ska spela pp.
[*]19.30 min : Fint pp från Rögle.
[*]20 min : Period 1 slut. 2-0 och skotten i perioden slutade 9-9

Period 2
[*]2 min : Utvisning Rögle Ludvig Larsson för interferens. Powerplay SAIK.
[*]5 min : Rögles Adam Engström fintar och dribblar sig in framför mål och får iväg ett skott som SAIK målvakten Linus Söderström räddar. Snyggt spel av Adam Engström.
[*]8 min : Vojtech Mozik i Rögle BK får ett jätteläge. Ska bara lägga in pucken men SAIKs målvakt räddar igen.
[*]9 min : SAIKs Andreas Wingerli kommer nästan till ett friläge men Rögle backen hinner ifatt och tar bort chansen.
[*]16 min : Börjar bli irriterat på isen nu.
[*]16 min : Rickard Hugg i Skellefteå AIK kommer till ett skottläge. Men målvakten i Rögle Christoffer Rifalk tar skottet i plocken.
[*]17 min : Utvisning Rögle Tony Sund för hakning. Powerplay SAIK.
[*]17 min : Utvisning puckout Michael Kapla i Rögle. Skellefteå ska spela 5 mot 3.
[*]17 min : Rögle ser ut att klara detta pk.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-0. Skotten sammanlagt efter 2 perioder står 22-16.

Period 3
[*]5 min : Adam Engström i Rögle med en backhand, Linus Söderström i SAIK kassen räddar.
[*]7 min : Skellefteå AIK spelar ett bra försvars spel. Håller Rögle på kanterna.
[*]9 min : MÅL Det blir rörigt framför Rögles mål. Målvakten i Rögle gör flera räddningar men pucken slås on till sist av Max Lindholm. Blir video bedömning. Domaren dömer mål 3-0 till SAIK.
[*]11 min : Domaren flyger omkull och gör sig illa. Det är Adam Edström som tappar skäret och tar domaren med sig i fallet. Domaren reser sig och är ok.
[*]11 min : Utvisning Joakim Lindström högklubba. Powerplay Rögle BK.
[*]11 min : Rögles målvakt Christoffer Rifalk tas ut och det är spel 6 mot 4.
[*]12 min : MÅL Linus Lindström i Skellefteå AIK gör 4-0 i tom målbur.
[*]12 min : Christoffer Rifalk, Rögles burväktare in. Spel 5 mot 4 pp för Rögle.
[*]17 min : Rögle BK har inte lyckats gjort ett mål på 2 matcher, 120 minuter utan mål.
[*]19.30 min : Dubbelutvisning, Arvid Lundberg i SAIK åker ut för unsportsmanlike conduct. Samma sak gäller för Rögles spelare Marco Kasper.
[*]19.40 min : MÅL 5-0. A. Sundsvik i Skellefteå AIK gör målet på en backhand.
[*]20 min : Matchen slut. 5-0. Skotten sammanlagt i matchen blev 32-21. Skellefteå AIK leder ni med 2-1 i matcher.

Resultat
Skellefteå AIK - Rögle BK 5-0.

Kvartsfinal#3 leder: Skellefteå AIK med 2-1 i matcher, bäst av 7.