Vet att SHL jobbar och har siktet att kunna stänga ligan SHL. Inga nya lag och ingen som kan halka ner. För tillfället tror jag inte detta är ett rätt läge att kunna jobba vidare på detta tankesätt. Varför ? Jo se nästa rad !.
En tanke jag hade nu när det går så tungt för Djurgården i SHL. Hur kommer SHL att se på saken när det inte finns ett enda hockeylag från huvudstaden i SHL ? AIK har spelat i HA länge nu. Djurgården ser nu ut att få spela ett kval för att hålla sig kvar i SHL. Vad händer nu om det inte går DIFs väg i kvalet? Jo dem 2 stora hockeylagen från Stockholm får tillbringa att spela hockey i Hockeyallsvenskan.

Klassiker laget HV71 har spelat nu 1 säsong i HA och leder denna.
Jag tycker själv att åtminstone att man skulle kunna göra så att 2 av dem Hockeyallsvenskans lag hade fått chansen att kliva upp i högsta serien. Som det är nu att endast 1 lag kan ta klivet upp är för lite. Precis allt måste klaffa i slutspelet för laget som tar sig upp. Det kommer alltid att bli lite fördel från laget som halkat ner till HA från SHL, ekonomi mässigt blir det en större budget för det ny halkade laget från SHL. Dem andra 13 lagen får ställa sig i kö tills reglerna har ändrats. Det känns inte rätt utan mer orättvist och inte på "lika villkor".