Hv71 tillbaka till SHL, hur kommer det gå?

Vad händer i Hv71 ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Hv71.

Kommer Hv71 få svårt att hålla sig kvar i SHL säsongen 22/23 ?

Omröstningen slutade fre aug 18, 2023 8:54 pm

Tror att Hv71 kommer att vara ett topplag
0
Inga röster
Hv71 kommer att vara ett mittenlag
0
Inga röster
Hv71 kommer att vara SHL bottenlag
0
Inga röster
Jag gissar att Hv71 kommer spela i hockeyallsvenskan till nästa säsong
0
Inga röster
Gissar att Hv71 kommer ta SM-guldet denna säsong
0
Inga röster

Antal röster: 0

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Omröstning Hv71 tillbaka till SHL, hur kommer det gå?

Inlägg av IcingLelle »

Hv71 tog den rakaste vägen tillbaka till SHL. Den gångna säsong i Hockeyallsvenskan så var Hv71 det lag som dominerade denna serie. Hv71 ledde tabellen hela säsongen och kunde ganska enkelt ta sig tillbaka till SHL. Det blev en ganska ointressant säsong för dem övriga lagen i Hockeyallsvenskan :cry: . Björklöven hade hård press från sina supportrar att ta sig upp till SHL, så pass pressade att tränaren kände sig manad att avgå när laget hade en kort formsvacka. Även Modo hade siktet att försöka ta sig upp.

Jag kan tycka att Hv71 är en klassisk hockeyklubb som spelat i sveriges högsta liga länge och borde vara ett självklart lag i SHL. Men det är inte särskilt rättvist mot övriga lagen när en sån här klassisk klubb halkar ner tillfälligt. Som det är just nu kan endast 1 lag från Hockeyallsvenskan ta sig upp till SHL. Helt enkelt blir ekonomi resurserna för klubbarna den avgörande rollen för vilket lag som tar sig upp. Jag har skrivit lite mer om detta ämne på denna länk om någon är intresserad !. Ska SHL utökas med lag? eller ska det så gott som bli en stängd liga som det talas om ?.
http://hockeysupporters.se/viewtopic.php?t=38

Hur kommer det nu gå för Hv71 för säsongen 22/23 ?. Var med och gissa.