Matchanalys Västerås IK - Vita Hästen 18 Jan -23 Omg 34

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - Vita Hästen 18 Jan -23 Omg 34

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Rocklunda, ABB Arena.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Almtuna IS förlust 1-3.
Senaste match Vita Hästen: Vita Hästen - Södertälje SK förlust 4-5 OT.
Västerås IK tabell placering inför matchen : 9.
Vita Hästen tabell placering inför matchen : Näst jumbo 13.
Omgång: 34.
Notis: Tredje mötet mellan lagen, båda har vunnit varsin gång i Vita hästens hemmaborg Himmelstalundshallen.
Notis: Västerås har på sina 5 senaste matcher vunnit och förlorat varannan gång.
Notis: Vita hästen ligger pyrt till på 13e plats.

Period 1
[*]20 sek : Anthon Eriksson i Västerås gör sig illa i sargkanten nere i Vita hästens hörn. Haltar ut till båset.
[*]3 min : Vita hästens Marcus Eriksson avlossar ett skott efter vunnen tekning men skottet går utanför.
[*]3 min : MÅL Lukas Zetterberg i VIK får en passning av Mikael Frycklund och avlossar en handledare som styrs in av Trevor Cheek. Blir videokontroll och döms mål 1-0.
[*]5 min : Jesper Samuelsson i Vita hästen avlossar ett slagskott från vinkel men Johan Gustafsson i Västerås målet räddar och blockerar.
[*]6 min : Utvisning Västerås Lukas Zetterberg för interferens. Powerplay spel för Vita hästen.
[*]6 min : Victor Öhman avlossar ett skott för Vita hästen men träffar stolpen i pp.
[*]8 min : Utvisning Eric Hjort i Vita hästen. Detta för en holding the stick. Powerplay för VIK.
[*]9 min : Utvisning Hampus Falk i Vita hästen och Västerås får en superchans i 5 mot 3 spel.
[*]9 min : Utvisning för Västerås och Trevor Cheek. Åker för en tripping och det blir 4 mot 3 spel.
[*]12 min : Utvisning Oliver Bohm i VIK för holding. Vita hästens tur att spela i pp.
[*]15 min : Jens Holmström för Vita hästen får pucken i slottet och skjuter men utanför.
[*]19 min : Vita hästen har haft övertaget av spelet dem sista 5 minuterna i perioden.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 6-15.

Period 2
[*]2 min : Många avblåsningar i inledningen av perioden.
[*]5 min : Västerås Gabriel Kangas med ett bra läge framför målvakten i Vita hästen men Adam Ohre gör en snabb fin räddning.
[*]6 min : MÅL den förre Västerås spelaren Sebastian Benker får tag i pucken vid offensiv blå och får upp sin kända hastighet på skridskorna mot mål. Benker sätter pucken upp i nättaket bakom Västerås målvakten Johan Gustafsson 1-1.
[*]9 min : Amerikanen Nick Albano i Västerås skjuter från blå när Vita hästen målvakten Adam Ohre är ur balans, skottet går dock utanför.
[*]12 min : MÅL Marcus Bergman i Västerås kommer med fart mot mål och skjuter men Adam Ohre i Vita hästen räddar och det blir en retur som Liam Dower Nilsson sätter för 2-1.
[*]14 min : Jakob Stridsberg i Vita hästen slarvar i egen zon och skickar en passning rakt på Anton Svenssons klubba i Västerås. Detta blir et friläge för Anton Svensson som Adam Ohre i Vita hästen kassen räddar.
[*]15 min : Vita hästens Andreas Söderberg står på blå och siktar och siktar och rör sig samtidigt mot mål. Skottet avlossas men träffar den storväxta Marcus Bergman i Västerås. Ett bra läge för Vita hästen.
[*]17 min : Utvisning Vita hästen Erik Ullman. Pp VIK.
[*]19 min : Ett bra pp av VIK som får en lång anfall sekvens med uppställt spel i Vita hästens zon.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-1 och skotten i perioden slutade 13-11. Sammanlagda skotten efter 2 perioden står 19-26.

Period 3
[*]2 min : Andreas Söderberg i Vita hästen avlossar en handledare men JG i Västerås kassen räddar.
[*]3 min : Utvisning Georg Weigelt i VH åker ut för interferens. Powerplay VIK.
[*]5 min : MÅL av Västerås nyförvärv från Skellefteå AIK Simon Robertsson. Får en passning av Sakari Salminen bakom mål och sätter 3-1 för VIK i sin debut match.
[*]11 min : Hugo Styf för Vita hästen får ett skottläge strax efter blå men målvakten i Västerås Johan Gustafsson tar pucken i magplattan.
[*]18 min : Vita hästen tar ut sin målvakt, spel 6 mot 5.
[*]19.10 min : Adam Ohre i Norrköpings laget tas ut mellan stolparna igen, spel 5 mot 5 igen.
[*]19.15 min : Adam Ohre tas ut igen för spel 6 mot 5.
[*]20 min : Match slut. 3-1 och skotten i perioden slutade 3-7. Sammanlagda skotten i matchen slutar 22-33.

Resultat
Västerås IK - Vita Hästen 3-1.