Period 1
[*]1 min : Trevor Cheek i Västerås får nära ett friläge men snubblar lite när han ska åka efter pucken.
[*]2 min : Västerås Emil Aronsson har gjort sig illa och ligger och vrider sig i smärtor i mittzon. Blir video bedömning. Är Vita hästens Arvid Degerstedt som gjort sig skyldig till en knätackling. Domaren dömer 5 minuter + match på Degerstedt. Powerplay Västerås IK.
[*]6 min : Vita hästen kommer till en kontring i numerärt underläge 2 mot 1. Målvakten i Västerås Johan Gustafsson gör en superräddning när Georg Weigelt skjuter.
[*]7 min : Liam Dower Nilsson i Västerås gör 1-0 i powerplay. En snygg fin handledare upp i nättaket.
[*]10 min : Utvisning hakning på Västerås Sakari Salminen. Powerplay Vita hästen.
[*]11 min : MÅL Vita hästen Sebastian Benker gör 1-1 i pp.
[*]15 min : En jämn match än så länge.
[*]15 min : Snyggt passningsspel i offensivzon för Västerås, men missar sista passet innan avslut. Kunde bli årets mål detta.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 9-4
Period 2
[*]2 min : Inget fin spel som visas upp.
[*]3 min : Utvisning Mikael Frycklund i Västerås för tripping. Vita hästen ska spela powerplay.
[*]5 min : MÅL Mikael Frycklund ensam mot 4 Vita hästen spelare och sätter pucken upp i nättaket 2-1.
[*]8 min : Anton Svensson i VIK kör in en hård tackling på Vita hästens Erik Ullman bakom Vita hästens mål.
[*]11 min : Västerås med flertalet skott och lägen, känns som VIK har övertaget på spelet.
[*]17 min : MÅL Vita hästen Jesper Samuelsson gör 2-2 med ett längre anfall i Viks zon.
[*]18 min : Utvisning Nick Albano i Västerås IK för tripping. Vita hästen spelar pp.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-2 och skotten i perioden slutade 5-11. Skotten sammanlagt efter 2 perioder står 14-18.
Period 3
[*]2 min : MÅL Philip Lagunov i Västerås IK gör 3-2. Ett pass kommer från Jesper Johansson till Lagunov som står framför mål och lägger in den högt i mål.
[*]4 min : MÅL Filip Lennström i Vita hästen sätter 3-3 i ett 3 mot 2 läge.
[*]6 min : Sebastian Benker i Vita hästen får pucken i slottet och skjuter men över.
[*]10 min : Ser lite nervöst ut i Västerås, blir rörigt och petigt i uppspelet.
[*]12 min : MÅL Liam Dower Nilsson i Västerås gör ett likadant mål som han gjorde i 7:e minuten i period 1, 4-3.
[*]15 min : Vita hästens Erik Ullman får ett pass i slottet och skjuter snabbt men "JG" räddar.
[*]19.30 min : Tom kasse Vita hästen. Spel 6 mot 5.
[*]20 min : Matchen slut. 4-3
Matchens lirare: Liam Dower Nilsson i Västerås IK
Resultat
Västerås IK - Vita hästen 4-3.
Åttondelsfinal #1 leder: Västerås IK med 1-0 i matcher. Matchserien spelas i bäst av 3.
Matchanalys Västerås IK - Vita hästen Åttondelsfinal match#1 / 12 Mars -23
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: