Matchanalys Västerås IK - Brynäs IF 27 Sept -23 Omg 2

Här kan ni läsa och skriva om allt som gäller i Västerås IK. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om VIK.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Västerås IK - Brynäs IF 27 Sept -23 Omg 2

Inlägg av IcingLelle »

Plats: ABB Arena i Västerås.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Almtuna IS Vinst 4-1.
Senaste match Brynäs IF: Brynäs IF - AIK vinst 5-2.
Västerås IK tabellplacering inför matchen : 4.
Brynäs IF tabellplacering inför matchen : 2.
Omgång: 2.
Notis: Sist dessa 2 lag möttes år 2008 vann Brynäs med 7-0

Period 1
[*]2 min : Brynäs har långt anfall och inleder matchen bäst.
[*]5 min : MÅL Brynäs IF 0-1. Noel Nordh gör mål efter ett högt tryck i Västerås zon.
[*]8 min : Utvisning Erik Flood i Västerås för interferens. BIF får spela pp.
[*]11 min : Brynäs med ett ram skott.
[*]12 min : MÅL Brynäs gör 0-2 från Jack Kopacka. Västerås IK är inte alls med.
[*]13 min : MÅL Brynäs 0-3 Linus Ölund. Västerås försvar är chockade och inte alls med.
[*]13 min : VIK tar TO.
[*]15 min : VIK är stressade och tappar passningar. Lyckas inte alls att ta emot passningar på bladet.
[*]16 min : BIF för matchen totalt.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-3 och skotten i perioden slutade 8-16.

Period 2
[*]54 sek : Utvisning Chad Billins. Västerås får spela pp.
[*]1 min : MÅL Västerås IK 1-3 i pp Erik Flood gör mål efter ett skott från blå.
[*]6 min : Västerås har tagit igen lite av spelet. Har haft flertal bra lägen i öppningen av perioden.
[*]9 min : MÅL Brynäs 1-4 av Miks Indrašis.
[*]10 min : Utvisning Västerås Ludvig Östman för hakning. BIF får spela pp.
[*]13 min : MÅL VIK gör 2-4 efter ett snyggt pass fram till Kalle Loponen som sätter den i öppen kasse.
[*]15 min : Tyler Kelleher i BIF visar upp sina teknik och gör snygga finter och dribblingar.
[*]20 min : Period 2 slut. 2-4

Period 3
[*]3 min : Nu spelar VIK ett fint spel med passningar och puck övertag.
[*]4 min : Utvisning BIF och Tyler Vesel för slashing. Västerås IK spelar pp.
[*]5 min : MÅL Västerås 3-4 efter ett fint powerplay och målgörare är Shane Gersich.
[*]5 min : MÅL Västerås igen 4-4. Kyle Topping lägger en handledare mot mål som troligtvis styrs från BIF egna klubbor.
[*]13 min : Jack Kopacka i BIF får ett par skott på mål men missar buren.
[*]17 min : Konstantin Komarek i Västerås IK utsedd till matchens lirare.
[*]20 min : Period 3 slut. 4-4.

Period 4
[*]1 min : MÅL Brynäs IF 4-5. Anton Rödin gör vinnande målet för Brynäs när VIK gör ett dåligt byte. Även Västerås kaptenen Jimmie Jansson Lorek halkar och ligger i hörnet nere i Brynäs zon. Brynäs kommer i ett 3 mot 1 läge och får sikta in sig länge.

Resultat
Västerås IK - Brynäs IF 4-5 ot.

Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Re: Matchanalys Västerås IK - Brynäs IF 27 Sept -23 Omg 2

Inlägg av IcingLelle »

Brynäs började riktigt bra inledningsvis i matchen. Västerås såg chockade och vilsna ut på planen. VIK slog stressade passningar som inte alls träffade bladet på medspelare. Brynäs lyckades enkelt få in 3 mål innan paus vila och Västerås fick ta sin TO efter 3-0 målet.

I period 2 började spelet stämma lite bättre för Västerås och dem fick tidigt i period in första målet. Passningarna och spelet i sin helhet såg mycket bättre ut och stressen var lagd på hyllan. Kalle Loponen i Västerås lyckades sätta in 2-4 i mitten av period som också blev slutresultatet i periodvilan.

I period 3 släppte Gävle laget in Västerås i matchen och matchen slutade 4-4 och i förlängningen satsade Västerås på ett kort och lät Anton Rödin i Brynäs enkelt göra vinnande målet för Brynäs.
Skriv svar