Plats: Himmelstalundshallen i Norrköping
Senaste match Vita hästen: Västerås IK - Vita hästen förlust 4-3.
Senaste match Västerås IK: Västerås IK - Vita hästen vinst 4-3.
Notis: Västerås leder åttondelsfinalen med 1-0 i matcher bäst av 3.
Notis: Matchanalys på åttondelsfinalmatch #1 hittar ni här viewtopic.php?t=238
Period 1
[*]4 min : Anton Svensson i Västerås IK skjuter från vinkel och Vita hästens målvakt Adam Ohre räddar.
[*]6 min : Det är låg intensitet i matchen.
[*]6 min : Utvisning Tim Wahlgren i Vita hästen för tripping. Powerplay Västerås IK.
[*]6 min : Snygg räddning av Adam Ohre i Vita hästen kassen när Mikael Frycklund i Västerås skjuter i powerplay..
[*]11 min : Defensiven är i fokus i denna åttondelsfinal.
[*]13 min : Isac Skedung i Västerås får ett bra läge. Får ett skott och retur skott på Adam Ohre.
[*]14 min : Adam Ohre gör 2 fina räddningar, är stark i målet även på korta returer.
[*]20 min : Period 1 slut. 0-0 och skotten i perioden slutade 10-12.
Period 2
[*]5 min : Utvisning Västerås Isac Skedung för interferens. Powerplay Vita hästen.
[*]6 min : MÅL Sebastian Benker gör 1-0 i pp.
[*]7 min : Utvisning Oliver Bohm i Västerås för holding. Powerplay för Vita hästen.
[*]13 min : Vita hästen känns kontrollerat och verkar avslappnat.
[*]14 min : Anton Svensson i VIK lägger in en hård tackling på Anton Björkman.
[*]15 min : Västerås Simon Robertsson tränger sig in på mål med pucken men burväktaren Adam Ohre i Norrköpingslaget är stark och har kontroll på pucken.
[*]16 min : Vita hästens Alex Brännstam kommer med fart in i Västerås zonen och avlossar ett skott strax efter blå som klingar till i ribban.
[*]18 min : Utvisning Vita hästen tripping på Andreas Söderberg. Västerås ska spela pp.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-0 och skotten i perioden slutade 13-6.
Period 3
[*]50 sek : Vita hästen får två möjligheter i numerärt underläge men burväktaren i Västerås Johan Gustafsson räddar så fint.
[*]3 min : Vilken chans och vilket skott för Västerås i slottet men går utanför.
[*]9 min : Västerås IK trycker på för kvittering. Adam Ohre i Vita hästen kassen ser lugn och trygg ut.
[*]10 min : MÅL Västerås (lånet från Skellefteå) Simon Robertsson flätar till pucken framför mål och den går in till kvittering 1-1.
[*]15 min : MÅL Oliver Bohm i VIK styr in pucken framför mål och det blir ledning för Västerås med 1-2. Blir video bedömning, troligtvis hög klubba. Domaren dömer MÅL.
[*]18 min : Vita hästen tar ut målvakten, spel 6 mot 5.
[*]18 min : TO Vita hästen.
[*]18 min : Adam Ohre in, Spel 5 mot 5.
[*]18 min : Adam Ohre ut, spel 6 mot 5.
[*]19.59 min : En hög med spelare framför "JG". Ett skott, två skott, tre skott med Johan Gustafsson i VIK kassen räddar alla 3 skott och Västerås IK vinner åttondelsfinalen med 2-0 i matcher. Nu blir det kvartsfinal mot MoDo eller Björklöven.
[*]20 min : Matchen slut. 1-2. Skotten i sista perioden blev 8-8. Sammanlagda skotten i matchen slutade 31-26.
Resultat
Vita hästen - Västerås IK 1-2.
Åttondelsfinalen är färdigspelad och Västerås IK vann med 2-0 i matcher och går vidare till kvartfinal.
Matchanalys Vita hästen - Västerås IK Åttondelsfinal match#2 / 14 Mars -23
- IcingLelle
- Site Admin
- Kontakt: