Matchanalys Örebro HK - Linköping HC 21 Okt -23 Omg 12

Vad händer i Örebro ? Läs match recensioner. Omröstningar, nyförvärv m.m. Var med i snacket om Örebro Hockey.
Användarens profilbild
IcingLelle
Site Admin
Kontakt:

Matchanalys Matchanalys Örebro HK - Linköping HC 21 Okt -23 Omg 12

Inlägg av IcingLelle »

Plats: Behrn Arena.
Senaste match Örebro hockey: Örebro HC - Hv71 vinst 6-2. (Matchanalys hittar du här viewtopic.php?t=274)
Senaste match Linköping HC: Linköping HC - Frölunda HC vinst 3-0.
Örebros tabellplacering inför matchen : 3.
Linköpings tabellplacering inför matchen : 8.
Omgång: 12.
Notis: Broc Little i Örebro har gjort 5 mål på 5 matcher..
Notis: Linköping har 4 vinster på dem 5 senaste matcherna.
Skador Örebro :
Skador Linköping : Henrik Törnqvist, Remi Elie.

Period 1
[*]58 sek : Jesper Pettersson i Linköping missar pucken i egen zon så den går till Örebro spelare, slarv LHC.
[*]3 min : LHC haft flera fel träffar på pucken, slarvigt.
[*]4 min : MÅL Örebro Robert Leino skjuter och den studsar på en Linköping spelare och går in 1-0.
[*]9 min : Utvisning Örebro Christopher Mastomäki för tripping. Powerplay Linköping.
[*]10 min : Utvisning Örebro Hannes Björninen för hög klubba. Spel 5 mot 3 för Linköping.
[*]12 min : Örebro gör ett bra pk och klarar lätt 5 mot 3 läget.
[*]16 min : MÅL Linköping Taylor Leier. Blir spel omvändning och får ett pass i slottet och skjuter in kvittering 1-1.
[*]20 min : Period 1 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 11-9.

Period 2
[*]30 sek : LHC kommer i ett farligt 2 mot 1 läge, Ty Rattie får passningen i slottet och ska lägga in den i mål med en backhand men målvakten i Örebro Jhonas Enroth gör en underbar räddning.
[*]1 min : Utvisning William Wikman i Örebro som åker ut för boarding. Linköping spelar pp.
[*]2 min : Utvisning Rasmus Rissanen i Örebro för hög klubba. Linköping får chans en andra gång på spel 5 mot 3.
[*]8 min : LHC spelar fint nu och kommer in gång på gång i anfallszon ganska lätt.
[*]9 min : Utvisning Ty Rattie i Linköping, detta för en tripping. Örebro får spela pp.
[*]12 min : Många avblåsningar i matchen nu.
[*]13 min : Robert Leino i Örebro skjuter men träffar stolpen.
[*]20 min : Period 2 slut. 1-1 och skotten i perioden slutade 7-16.

Period 3
[*]5 min : MÅL Örebro Jonathan Lekkerimäki snurrar runt i offensiv zon och drar iväg en handledare i slottet och den går in till 2-1.
[*]8 min : Linköping med flera skott på mål men Örebros målvakt Jhonas Enroth är trygg och lugn i kassen.
[*]9 min : MÅL Linköping. William Worge Kreü skjuter från blå och Jhonas Enroth i Örebro kassen räddar men blir en retur som studsar på Taylor Leier och in för 2-2.
[*]11 min : Örebros Filip Berglund får tag i en lös puck i anfallszon och kastar iväg pucken mot mål som går i ribban. Nära ledningsmål här.
[*]15 min : Örebro för matchen nu.
[*]16 min : MÅL Örebro. Blir rörigt framför målet i Linköping, många spelare på ett och samma ställe, Ludvig Larsson petar in pucken i mål för 3-2.
[*]17 min : TO LHC
[*]17 min : Linköping plockar ut sin målvakt Marcus Högberg och spelar 6 mot 5.
[*]18 min : MÅL när Linköping slarvar i egen zon och Robert Leino i Örebro gör 4-2 i öppen kasse.
[*]18 min : MÅL Örebro i öppen kasse William Wikman målskytt 5-2.
[*]20 min : Matchen slut. 5-2 och skotten i matchen slutade 28-35.

Resultat
Örebro HK - Linköping HC 5-2.